SME

Záujem o veterány rastie. Oplatí sa zberateľom do nich investovať?

Veterány sú považované za stabilné investície.

Automobil Hispano-Suiza J12 Fernandez et Darrin Coupe de Ville z roku 1934 vystavený v rámci týždňa klasických automobilov v Monterey.Automobil Hispano-Suiza J12 Fernandez et Darrin Coupe de Ville z roku 1934 vystavený v rámci týždňa klasických automobilov v Monterey. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Akcie, virtuálne meny, dlhopisy či zlato sú produkty, ktoré investori často a vo veľkom využívajú.

Do tejto kategórie však pribudli aj automobily - veterány, ale i youngtimery. Záujmu o alternatívne investície sa začal prispôsobovať aj trh.

Podľa nemeckých bankových odborníkov je záujem o historické vozidlá veľmi veľký, pričom sú považované za stabilné investície. Veľký investičný potenciál takýchto vozidiel potvrdzujú aj analytici v strednej Európe.

Počet vyrobených kusov

Efektivita takejto investície závisí aj od počtu vyrobených kusov daného modelu a značky, ktoré na trhu zostávajú, a od toho, v akom sú stave.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Dobré ráno: Čo prekoná rekord za najdrahšie auto Čítajte 

Záujem potvrdzuje aj značka Mototechna, ktorá tento rok na jar v Českej republike spustila samostatnú značku Mototechna Classic špecializujúcu sa práve na predaj veteránov a youngtimerov.

"Od svojho marcového spustenia zobchodovala Mototechna Classic takmer 50 vozidiel a do jej portfólia sa podarilo dostať niekoľko úplne unikátnych vozidiel. Za zmienku stojí napríklad Jaguar XK 120 Alloy Roadster, ktorého bolo vyrobených iba 242 kusov, s cenou presahujúcou v prepočte 330.000 eur. Spomenúť možno aj trojicu klasických Ferrari z 80. a 90. rokov v cene nad 100.000 eur, ktoré sú zberateľmi veľmi žiadané," povedal Jindřich Topol, regionálny manažér výkupu AAA Auto.

Ktoré autá naberajú na hodnote

Vo všeobecnosti sa dá povedať, že staršie vozidlá prémiových značiek (Mercedes-Benz, Jaguar) po páde na cenové dno, ktoré prichádza medzi 20. až 30. rokom od výroby, začnú pomaly, ale isto na hodnote opäť naberať.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: V Bratislave vystavujú staré Mercedesy za 50 miliónov eur Čítajte 

"Do týchto vozidiel investujú skôr fanúšikovia jednotlivých značiek a vlastníctvo vozidla neberú primárne ako investíciu, ale skôr ako splnený sen," dopĺňa Topol.

To však neplatí v prípade extraprémiových vozidiel. Napríklad Mototechna Classic v najbližšom čase očakáva príjazd unikátneho Ferrari Enzo, ktorých bolo vyrobených iba 400 kusov. Jeho cena bude atakovať hranicu takmer dva milióny eur.

"Takéto vozidlá už po cestách prakticky nejazdia, alebo len úplne výnimočne. Ich majitelia do nich ukladajú svoje financie, pretože ich cena môže postupom času významne narastať," informoval Petr Dufek, analytik ČSOB.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (20. 5. 2025)
USD 1.126
AUD 1.747
CZK 24.907
JPY 163.260
CAD 1.571
GBP 0.842
HUF 402.350
PLN 4.269
CHF 0.939
SEK 10.902

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 851
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 456
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 142
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 458
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 336
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 284
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 944
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 924
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 633
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 7 327
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 668
  7. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 6 070
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 808
  1. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  2. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  3. Tupou Ceruzou: Krížovka
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  5. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  6. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  7. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Poškodený most v Poprade.

Rezort sa spolieha na analýzu za 7,6 milióna.


5
Qatar airways

Celkové údaje o príjmoch a počte cestujúcich zatiaľ nie sú k dispozícii.


TASR
Skupina Be Group pôsobila na Slovensku od roku 2005.

Koncern Be Group skončil neslávne.


Na archívnej snímke demonštranti protestujú proti masového turizmu v Barcelone.

Španielsko vlani prilákalo rekordných 94 miliónov turistov.


TASR
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 27 944
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 924
  3. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 615
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 633
  5. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 7 327
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 668
  7. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 6 070
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 808
  1. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  2. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  3. Tupou Ceruzou: Krížovka
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  5. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  6. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  7. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  8. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
SkryťZatvoriť reklamu