LONDÝN. Britský výrobca luxusného tovaru Burberry nebude už ďalej páliť nepredaný tovar v hodnote miliónov libier, a tiež prestane používať kožušiny.
Firma sa tak snaží zlepšiť svoj obraz a ukázať, že je sociálne zodpovedná.

Burberry sa tento rok dostala pod paľbu kritiky, keď priznala, že páli a ničí nepredaný tovar a doplnky, aby ochránila značku a zabránila tomu, že sa jej výrobky budú predávať lacno.
Júlová výsledková správa ukázala, že v minulom roku firma zničila nepredané odevy, doplnky a parfumy za 28,6 milióna libier. Na to nahnevane reagovali hlavne ekológovia.
Zodpovednejšie správanie
Teraz firma vyhlásila, že pre jej dlhodobý úspech je dôležité, aby bola viac sociálne a environmentálne zodpovedná. Už teraz opätovne používa, opravuje, daruje alebo recykluje nepredaný tovar a v tomto úsilí chce naďalej pokračovať.
Burberry začala spolupracovať s luxusnou firmou zameranou na trvalo udržateľný tovar Elvis & Kresse, ktorá by v najbližších piatich rokoch mala premeniť 120 ton kožených odrezkov v nové produkty.
Súčasne zriadila skupinu Burberry Material Futures Research Group, ktorá v spolupráci s Kráľovskou akadémiou umenia (Royal College of Art) bude vyvíjať nové, trvalo udržateľné materiály.
Vzdá sa kožušín
"Moderný luxus znamená byť sociálne a environmentálne zodpovedný," citovala BBC generálneho riaditeľa Burberry Marka Gobbettiho. "Toto krédo je pre nás v Burberry hlavné a kľúčom k nášmu dlhodobému úspechu."

Burberry tiež oznámila, že bude nasledovať ďalšie luxusné značky a prestane používať vo svojich kolekciách kožušiny, vrátane kožušín z králika, líšky, norky a medvedíka čistotného. Už skôr tak urobili firmy Versace, Gucci alebo Stella McCartney.
Burberry predáva širokú škálu produktov, vrátane pánskeho a dámskeho oblečenia, kabeliek, obuvi a parfumov. Firma vznikla v roku 1856 a povesť si vydobyla predovšetkým vďaka šatkám a kabátom a typickému vzoru béžovo-červeno-čiernej kocky. Burberry je oficiálnym dodávateľom odevov pre britskú kráľovnú Alžbetu II.