Vypočujte si podcast
- Odoberajte zadarmo: Apple podcasty | Google podcasty | Spotify | RSS
- Čo je to podcast? | Ako počúvať na iPhone? | Ako počúvať na Androide?
- Všetky diely podcastu Index
Most-Híd kritizuje, že novú daň budú platiť všetci. Nezáleží, koľko slovenských potravín predávajú. Daň zdražie potraviny, dotkne sa aj podnikových predajní výrobcov.
Slovenská národná strana chce zaviesť novú daň z obratu obchodných reťazcov, ujal sa pre ňu pracovný názov daň z jedla.
Platiť ju totiž majú len obchodníci s ročnými tržbami aspoň 200-tisíc eur, z nich 10-tisíc eur musí byť z predaja potravín.
SNS dala do návrhu zákona aj tretiu podmienku - 2,5-percentný odvod budú platiť len firmy, ktoré majú po jednej predajni aspoň v dvoch okresoch.
Koaličná strana Most-Híd avizuje, že s novou daňou má problém.
Ako na ňu budú reagovať obchodníci, ako ovplyvní naše nákupy a je vôbec zmysluplná?
O tom sa budeme rozprávať s Tatianou Kapitánovou, šéfredaktorkou časopisu Tovar&Predaj, ktorý sa venuje slovenskému maloobchodnému trhu a ktorá má aj blog Igelitka.com.
V druhej časti podcastu sa moderátori Nikola Bajánová a Adam Valček s Kapitánovou rozprávajú o tom, kedy sa začnú masovejšie spájať potraviny s čerpacími stanicami, aby sme si tam nakúpili základné potraviny v noci alebo cez sviatky, a prečo sa u nás nerozšíril trend večierok v rukách cudzincov.
Výber ekonomických správ uplynulých dní
Vydavateľstvo Mafra kupuje české a slovenské časopisy od vydavateľstva Bauer Media. Ide o tridsať časopisov, na Slovensku napríklad o Eurotelevíziu, Rytmus života či rôzne krížovkárske magazíny.
Mafru ovláda československý oligarcha Andrej Babiš. Transakciu ešte musia schváliť protimonopolné úrady. Obchod sa netýka najpočúvanejšieho slovenského Rádia Expres, ktoré tiež prevádzkuje Bauer Media.
Český podnikateľ Petr Kellner chce kúpiť štvrtinový podiel v českej banke Moneta, ktorá má dnes rozdrobené vlastníctvo.
Po vstupe do Monety ju plánuje spojiť so svojou existujúcou Air Bank a pôžičkovou spoločnosťou Home Credit, ktorá má významné postavenie aj na Slovensku.
Spoločnosť Internet Mall, ktorá prevádzkuje e-shop Mall.cz/.sk, dostala pokutu 1,5 milióna českých korún od českého Úradu na ochranu osobných údajov. Dôvodom je, že firma nezabezpečila osobné údaje asi 735-tisíc zákazníkov. Firma sa plánuje s úradom súdiť.
Najväčšími producentmi plastového odpadu sú potravinárske skupiny Coca-Cola, PepsiCo a Nestlé. Zistila to organizácia Greenpeace, ktorá zorganizovala 239 upratovacích akcií v 42 krajinách sveta a následne analyzovala zloženie nájdeného odpadu.