SME

Pri poistení auta sa nevyplatí riadiť iba najnižšou cenou

Pripoistiť si môžete čelné sklo či stret so zverou.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: FOTOLIA)

Veľká konkurencia na trhu poisťovniam zväzuje ruky. Namiesto nižších cien PZP dnes lákajú vodičov na asistenčné služby a ponuku pripoistení.

Pripoistenia auta môžu čiastočne nahradiť drahé havarijné poistenie, takzvané kasko.

"Základné PZP chráni vodiča pred škodami spôsobenými inému, ale nie pred škodami na jeho vlastnom vozidle a nákladmi na opravu," zdôraznil Vladimír Cvik z Netfinancií.

Napríklad pri autách, s ktorými majitelia parkujú doma aj v práci v garáži, je minimálne riziko krádeže. Vodič, ktorý obvykle nejazdí sám, môže využiť poistenie posádky. Kto jazdí v horských oblastiach, zase môže oceniť krytie škôd pri strete so zverou.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Najvyššie povinné poistné auta platia mladí muži z väčších miest Čítajte 

"Časť klientov nepotrebuje kryť všetky havarijné riziká," konštatoval finančný analytik OVB Allfinanz Marián Búlik.

Riziká si klienti môžu vybrať podľa toho, do akých situácií sa s autom dostávajú najčastejšie. Pripoistiť sa dajú aj živly, ako napríklad víchrica či povodeň, zlý stav vozoviek, krádež, prípadne havária ako taká.

Pripoistenie namiesto kaska

Pripoistenie tak môže čiastočne suplovať drahšiu havarijnú poistku. Tú má len približne tretina áut zaregistrovaných na Slovensku.

Vodiči sú na výšku poistného pomerne citliví. Väčšina podľa Vladimíra Cvika akceptuje nárast cien o päť až desať percent. "Výraznejšie zvýšenie poistného býva dôvodom na výpoveď a zmenu poisťovne," naznačil.

Pri uzatváraní PZP by sa však držitelia vozidiel nemali riadiť len podľa ceny. "Cena je len jedným z parametrov produktu. Motoristi by si mali všímať aj ostatné podmienky a služby poisťovne."

SkryťVypnúť reklamu

PZP prešlo podľa Búlika v posledných rokoch cestu od unifikovaného produktu k individualizovanému poisteniu. Vďaka pripoisteniam si vedia vodiči vyskladať poistenie na mieru.

"Najobľúbenejšie sú z pohľadu klientov doplnkové poistenie čelného skla poisteného vozidla, ako aj pripoistenia vodiča poisteného vozidla na trvalé následky alebo smrť," konštatovala hovorkyňa poisťovne Uniqua Beáta Lipšicová.

Cena pripoistenia je obyčajne variabilná - závisí od vybraného variantu, druhu vozidla, obsahu motora, škodovosti klienta a podobne. "Niektoré pripoistenia môžu byť automaticky v cene k základnému poisteniu. Väčšinou sú to však riziká, ktoré si motorista dokupuje samostatne alebo sú súčasťou vyšších poistných balíkov," uzavrel Cvik.

SkryťVypnúť reklamu

Bez prirážok

Väčšia variabilita platí dnes aj pre ďalšie parametre povinného poistenia. Poisťovne umožňujú uhradiť poistku bez prirážky v rôznych časových intervaloch – raz za rok, za štvrťrok, ale aj mesačne.

Vítanou možnosťou pre vodičov je možnosť uzavretia poistenia cez internet. "Online rozhrania sa snažia čo najlepšie odhadnúť potreby majiteľa auta a vyskladať mu poistenie PZP na mieru," uzavrel analytik.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 11 996
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 318
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 262
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 026
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 729
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 511
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 435
  8. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality 2 188
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister práce Milan Krajniak.

Slovensko stratilo minimálne 1,5 miliardy eur.


2
Spolumajitelia firmy Klimak Marek Vaško (vľavo) a Ľuboš Laboš riešia klimatizácie ako hlavolamy.

Nitriansky Klimak má aj vlastný vývoj.


K prvému slovenskému mrakodrapu pribudnú ďalšie.

JTRE ukázalo finančné výsledky projektu Eurovea Tower a Riverside.


Londýnske sídlo spoločnosti Google v štvrti Kings Cross.

Dôvodom je porušenie hospodárskej súťaže v oblasti jeho lukratívneho biznisu reklamnej technológie.


TASR
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 225
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 621
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 336
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 249
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 943
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 873
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 406
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 372
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu