NEW YORK, ATLANTA. Najväčší svetový výrobca nealkoholických nápojov Coca-Cola plánuje uviesť na trh dva energetické nápoje.
Firma ale odmietla povedať, od kedy budú v predaji.
Konkurenčná Coca-Cola
Vedie totiž arbitrážne konanie so spoločnosťou Monster Beverage, ktorej je hlavným akcionárom a ktorá sa špecializuje práve na energetické nápoje.
Monster Beverage tvrdí, že plány Coca-Coly možno porušujú dohodu medzi oboma podnikmi.
Ak by totiž Coca-Coca uviedla na trh svoje nové energetické nápoje, bude to pre Monster konkurencia.
Coca-Cola získala v roku 2015 v Monsteri podiel takmer 17 percent a je najväčším akcionárom.
Akcie Monsteru v reakcii odpisovali až desať percent, než straty mierne znížili. Akcie Coca-Coly prakticky nereagovali.
Energetické nápoje od Coca-Coly
Energetické nápoje nazvané Coca-Cola Energy a Coca-Cola Energy No Sugar majú obsahovať kofeín z prírodných zdrojov a extrakt z guarany.
Coca-Cola teraz podobne ako konkurenčné PepsiCo rozširuje sortiment neperlivých nápojov a znižuje obsah cukru vo svojich produktoch.
Reaguje tak na rastúci záujem spotrebiteľov o zdravšie nápoje.
Firma navyše v tomto roku v snahe osloviť mladších zákazníkov kúpila kaviarne Costa Coffee a menšinový podiel vo výrobcovi športových nápojov BodyArmor.
Čo sa týka budúcnosti energetických drinkov Coca-Coly, sú analytici skôr skeptickí, pretože meno firmy je späté predovšetkým so sýtenými nápojmi.
"Aj keď Coca-Cola rozhodne má distribučnú silu, aby nové produkty presadila, pochybujeme, že energetické nápoje patria pod obchodnú značku Coca-Cola," vyhlásila analytička spoločnosti Cowen & Co Vivien Azerbajdžanci.