BRATISLAVA. Tržby skupiny Kofola od začiatku roka bez započítania poľského segmentu stúpli o 7 percent, so započítaním Poľska skupina rástla o 2,3 percenta. Hodnota ukazovateľa EBITDA od začiatku roka stúpla o 18,2 percenta a ukazovateľ EBIT narástol až o 39 percent.
V auguste tržby skupiny prvýkrát v histórii prekročili mesačnú miliardovú hranicu predajov.
Informovala o tom v pondelok spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko v tlačovej správe.
Významné navýšenie likvidity našich akcií
„Darí sa nám plniť plány a ciele. Sezónu hodnotím ako mimoriadne úspešnú. Samozrejme, že nám k rastu pomohlo aj počasie, ale najväčšiu radosť máme z rastu trhových podielov v segmente HoReCa. Z korporátneho pohľadu je míľnikom významné navýšenie likvidity našich akcií po odchode private equity partnera. Verím, že sa naše úsilie bude čoskoro odrážať aj v atraktivite Kofoly pre investorov," zhodnotil výsledky generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.
Na českom trhu skupina medziročne zvýšila tržby o 10,1 percenta, pričom Česi tradične najviac kupovali značky Kofola, Rauch a Vinea.
Kofole na Slovensku pomáha Rajec
Slovenský trh prispel tržbami vyššími o 3 percentá s tým, že do tržieb výrazne prehovorila značka Rajec. Tržby najrýchlejšie rastúcej značky v portfóliu Kofoly, značky UGO, narástli prostredníctvom 79 freshbarov a šalatérií o 15,6 percenta.

V Adriatickom regióne sa skupine naďalej darí, čo sa prejavilo tržbami medziročne vyššími o 5,2 percenta.
Skupina popri výsledkoch hospodárenia oznámila aj zmeny v manažmente.
"Jannis Samaras doteraz sedel na dvoch najvyšších stoličkách a riadil jednak celú skupinu Kofola a rovnako aj československé aktivity. So zväčšovaním skupiny a rastúcim významom jednotlivých entít sa rozhodol iba pre jednu z nich a ako stratég si vybral smerovanie skupiny. Uvoľnenú stoličku generálneho riaditeľa Kofoly v ČeskoSlovensku odovzdal doterajšiemu finančnému riaditeľovi Danielovi Buryšovi," uviedla spoločnosť v tlačovej správe.

Pozícia CFO skupiny Kofola sa zas stane podľa spoločnosti doménou Pavla Jakubíka.
Skupina Kofola je jeden z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov s ôsmimi výrobnými závodmi na piatich európskych trhoch, celkovo skupina Kofola zamestnáva viac ako 2 100 ľudí (bez ruského podniku).
Do produktového portfólia spoločnosti Kofola patrí tradičný kolový nápoj s originálnou receptúrou Kofola, pramenitá voda Rajec, rad sirupov Jupí, hroznový nápoj Vinea, detské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex a ďalšie tradičné československé značky Chito, Top Topic a Citro Cola.