SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Výstavba R7 napreduje rýchlejšie ako obchvat na diaľnici D4

Na staveniskách pracuje 1 400 z plánovaných 2 500 pracovníkov, pribudnú ďalší.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Rýchlostná cesta R7 medzi Bratislavou, Prievozom a Holicami pri Dunajskej Strede v dĺžke 32 kilometrov by mala byť vybudovaná a uvedená do prevádzky skôr ako juhovýchodný obchvat hlavného mesta na diaľnici D4 na úseku Bratislava, Jarovce - Ivanka sever Bratislava, Rača v dĺžke 27 km.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To či budú obe časti PPP projektu v celkovej dĺžke 59 kilometrov hotové v pôvodných termínoch v priebehu roku 2020, závisí od ďalšieho priebehu stavebných prác.

Počet pracovníkov sa ešte navýši

Hlavný zhotoviteľ, spoločnosť D4R7 Construction, s. r. o., musí ešte čakať na stavebné povolenie v rámci zmien na viacerých objektoch.

SkryťVypnúť reklamu

S postupom prác na R7 a dunajskom súmostí na D4 sa v stredu počas kontrolného dňa oboznámil minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd).

Prečítajte si tiež: Inštitút pre dopravu kritizuje meškanie pri výstavbe diaľnic Čítajte 

V súčasnosti na stavenisku D4 a R7 pracuje zhruba 1 400 z pôvodne plánovaných asi 2 500 pracovníkov.

"Ešte stále naberáme na objemoch, hlavný rozbeh, alebo najväčšia časť bude v rámci mostných objektov hlavne pri Dunaji. Počty ľudí sa budú ďalej navyšovať tým, ako sa budú meniť a budú náročnejšie technologické práce," povedal zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero Bypass Limited Michal Lešňovský.

Dodal, že momentálne majú pokryté všetky potrebné kapacity.

Dopravné obmedzenia v hlavnom meste

"Ak bude R7 dokončená skôr ako D4, sme za to, aby sa dostala do prevádzky. Najväčší počet áut ide práve odtiaľ z južného ťahu. V každom prípade, pokiaľ bude R7 vybudovaná, budeme chcieť, aby sa spustila do prevádzky nezávisle od D4," uviedol minister Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

V utorok sa stretol s novozvoleným primátorom Bratislavy Matúšom Vallom aj v súvislosti s avizovanými dopravnými obmedzeniami v hlavnom meste z dôvodu výstavby D4 a R7.

"Musia sa spraviť obchádzkové trasy, musí sa niečo zavrieť. Žiadali sme pána primátora, aby svižnejšie reagoval. Predpokladám, že to bude možné, pretože je architekt, vie posúdiť tieto veci," poznamenal Érsek so želaním, aby táto stavba napredovala.

Érsek je optimistický

V spojitosti s termínom dokončenia D4 a R7 považuje minister dopravy za potrebné neustále kontrolovať a pýtať sa na postup prác. Výstavba najmä na R7 podľa neho napreduje, nevidí dôvod, prečo by nemala byť dokončená a uvedená do prevádzky v roku 2020.

"Uvidíme, ako to bude. Niektoré ďalšie veci to môžu ovplyvniť. Robíme spoločne všetko preto, aby sme cestu R7, ale aj D4 vedeli čo najskôr odovzdať," povedal Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

Spokojný bude vtedy, keby bola stavba hotová v roku 2020. "Na čom sme sa s koncesionárom dohodli, na objeme prác a tak ďalej, idú tak, ako majú," dodal.

Dokončujú nadjazd

"Dokončených bolo dvesto stavebných objektov, práce prebiehajú na 140 objektoch, z toho 41 objektov sú mosty (21 na R7)," priblížil stav prác Lešňovský.

V rámci projektu bolo doteraz zabudovaných 3,7 miliónov kubických metrov násypového materiálu, z toho 1,7 miliónov kubíkov na R7.

Zabudovaných je aj 11-tisíc metrov pilót, uložených tisícpäťsto metrov prefabrikovaných nosníkov.

Na stavbe R7 inštalovali odvodnenie v dĺžke 21-tisíc metrov, osadili deväťsto uličných vpustov, ako aj 36 odlučovačov ropných látok a 34 špeciálnych vsakovacích zariadení.

"Dokončujú sa zemné telesá, prebiehajú práce na odvodnení diaľnice. Na nadjazdoch sa už realizujú konštrukčné, asfaltové vrstvy vozovky," dodal Lešňovský.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad, na mostoch sa pracuje na vystužených horninových konštrukciách, na zakladaní pre špeciálne prefabrikované prvky ekoduktov na prechod zveri.

Vybudovaný nadjazd nad R7 medzi obcami Blatná na Ostrove a Lehnice, kde sa minister dopravy so zástupcami koncesionára a zhotoviteľa tiež zastavili, by mal byť hotový do konca tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 2. 2023)
USD 1.074
AUD 1.542
CZK 23.782
JPY 140.810
CAD 1.439
GBP 0.888
HUF 388.730
PLN 4.739
CHF 0.988
SEK 11.342

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  2. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 568
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 045
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 576
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 383
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 757
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 711
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 649
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 292

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 100
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 880
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 645
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 632
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 493
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 504
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


17 h
ZUZANA KEPPLOVÁ.

Ťažko sa rozhodujeme medzi kariérnym diplomatom a orbánovským pobočníkom.


21m
Peter Pellegrini, Richard Raši a Erik Tomáš

Hlas potrebuje bankový úver.


13 h
Ukrajinský prezident Zelenskyj, francúzsky prezident Macron a nemecký kancelár Scholz po rokovaní v Elyzejskom paláci.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Poisťovňa NN

Od dôchodkovej spoločnosti čoskoro dostanete výpis, ktorý by ste si mali otvoriť.


3. feb
Kečupy v Bille

Pozrite si veľké porovnanie cien privátnych a značkových produktov.


17 h
Privátne značky tvoria čoraz väčšiu časť sortimentu na pultoch slovenských predajní.

Podiel privátnych značiek obchodných reťazcov rastie, pre výrobcov to má výhody aj nevýhody.


16 h
Dočasná autobusová stanica v Bratislave.

O parcely v lukratívnych lokalitách môže byť veľký záujem.


7. feb

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  3. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  4. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  5. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  8. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 100
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 880
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 645
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 632
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 613
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 493
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 539
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 504
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu