HONGKONG. Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi v pondelok oznámil, že sa v treťom štvrťroku dostal z červených čísiel a jeho zisk prekonal aj odhady analytikov.
Vďačí za to silnému odbytu v Indii a Európe.
Zo straty jedenásť miliárd
Čínska firma dosiahla za tri mesiace do konca septembra 2018 čistý zisk 2,48 miliardy jüanov (314,48 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala stratu 11 miliárd CNY.

Analytici jej pritom predpovedali v sledovanom období zisk 1,92 miliardy CNY.
Xiaomi tiež uviedol, že jeho prevádzkový zisk v treťom štvrťroku klesol o 38,4 percenta na 3,59 miliardy CNY, ale tržby vzrástli o 49,1 percenta na 50,85 miliardy CNY.
Tieto zmiešané výsledky sú dôsledkom spomalenia nákupu smartfónov na domácom trhu v Číne, kde sa Xiaomi stal najpredávanejšou značkou mobilných telefónov, aj v zámorí.
Napriek tomu Xiaomi spolu s ďalšími výrobcami lacnejších slúchadiel Oppo a Vivo získali približne jednu štvrtinu na globálnom trhu smartfónov v prvej polovici roka 2018, tvrdí prieskumná spoločnosť IDC.
Najrýchlejšie sa rozvíja India
Najrýchlejšie sa rozvíjajúcim trhom Xiaomi je India, kde sa mu podarilo dosiahnuť úspechy vďaka svojim cenovo dostupným telefónmi zo série Redmi.
A darí sa mu aj v Európe, kde vstúpil na trh v roku 2017. Začiatkom tohto mesiaca predstavil svoj kľúčový produkt Mi 8 Pro v Británii.
Ale na to, aby ustál spomalenie na globálnom trhu, musí podľa analytikov preniknúť na nové trhy, a tiež ponúknuť drahšie modely s vyššou maržou.
Čínska spoločnosť už pridáva nové a drahšie značky do svojho portfólia, ktoré cielia na bohatších klientov.