BRATISLAVA. Desať minút radosti pod vianočným stromčekom môže vyjsť tých, čo si nechávajú nákupy na poslednú chvíľu, draho.
Baliaci papier, ktorý často končí potrhaný na franforce, je čoraz drahší a nie je to len preto, že jeho kvalita či rozmery rastú.
Ľudia podľa obchodných reťazcov zvyknú vianočný baliaci papier nakupovať už v októbri, posledné dva týždne pred Vianocami sa však záujem stupňuje.
Práve toto obdobie je pre obchodníkov ideálnym priestorom na to, aby cenu papiera s vianočnými motívmi zvýšili.
Papier, ktorý v novembri predávajú za šesťdesiat centov, zákazník tesne pred sviatkami kúpi za vyše dve eurá, a to ešte podľa akciového letáka ušetrí dvadsať percent.
Nie je nezvyčajné, že obchody nenápadne zvýšia ceny baliaceho papiera tesne pred Vianocami, keď ho ľudia najviac potrebujú. To, že sa to stáva pravidelne každý rok, potvrdzuje aj analytik obchodu Ľubomír Drahovský.
„Obchodníci jednoducho využívajú situáciu, keď je dopyt najvyšší,“ vysvetľuje. Nákup baliaceho papiera si tak netreba nechávať na poslednú chvíľu.