Praha 17. januára (TASR) - V najväčšom peňažnom ústave v ČR, v Československej obchodnej banke, koluje od pondelka otvorený list generálnemu riaditeľovi Pavlovi Kavánkovi. Text, ktorého autorkou je pracovníčka plzenskej pobočky ČSOB Eva Kubílková, opisuje problémy banky, súvisiace s poslednou fázou integrácie ČSOB a bývalej IPB.
"Naša minulosť hovorí za nás, ale budúcnosti sa obávam čím ďalej, tým viac," uvádza pisateľka listu, ktorého tón je zjavne vedený jej osobným záujmom na dobrom mene ČSOB. Posledným impulzom k jeho napísaniu musel byť nedávny kolaps účtového systému Profile, kvôli ktorému nemali pobočky spojenie s centrálnym počítačom banky a nemohli tak okrem iného vyplácať klientom peniaze. Na rozdiel od oficiálneho tvrdenia ČSOB, že išlo o výnimočnú situáciu, E. Kubílková tvrdí, že ide o častý jav a následky sú nepríjemné tak pre klientov, ako aj pre ich obsluhu.
Hovorca ČSOB Milan Tománek pre český denník Hospodářské noviny v stredu povedal, že P. Kavánek list dostal a chce sa s jeho autorkou spojiť. "Ide nepochybne o pracovníčku, ktorej záleží na firme. Táto jej iniciatíva úplne zapadá do projektov banky na zlepšenie služieb," reagoval hovorca. Vedenie ČSOB podľa neho sa usiluje nielen o technické zlepšenie obsluhy klientov, ale aj o otvorenejšiu komunikáciu vo vnútri firmy.
* we zll