SME

V ponuke sa snažia mať hračky, ktoré majú pridanú hodnotu

Najviac hračiek predajú pred Vianocami.

Peter Černay a Tatjana Lesajová.Peter Černay a Tatjana Lesajová. (Zdroj: Vladimír Kampf)

Na začiatku sa skupina kamarátov rozhodla podnikať so značkou Casio, ako oficiálni distribútori pre Slovensko. S veľkoskladom hračiek začali neskôr, už ako dvaja spoločníci – Peter Černay a Jozef Mateička.

Odvtedy sa firma personálne stabilizovala. „O biznis s hračkami sa stará P. Černay, jeho spoločník má na starosti ďalšie aktivity v Žiline, kde pôvodne firma sídlila,“ začína rozprávať Tatjna Lesajová.

Síce k biznisu prišla neskôr, ale je v ňom podstatnou zložkou. V Žiline doteraz sídli časť veľkoobchodu s hračkami, ktorý sa zameriava na kamenné predajne na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Do Bratislavy však postupne presunuli všetky rozhodujúce činnosti – výber tovaru, rokovanie s veľkými zákazníkmi, cenovú politiku a iné. „K hračkám som sa dostala v rámci životnej zmeny, keď som sa zoznámila pred viac ako desiatimi rokmi s mojím súčasným partnerom Petrom,“ smeje sa T. Lesajová.

Cesta k e-shopu

Asi každého podnikateľa, ktorý začal podnikať v deväťdesiatych rokoch, zasiahla neskôr kríza. Práve s krízou súviseli zmeny, ktoré firma postupne realizovala. Odrazu sa trh začal rozpadávať.

Malé obchody po celom Slovensku, ktoré boli hlavnými zákazníkmi Casallie, nevydržali tlak reťazcov.

Po Slovensku vzniklo množstvo obchodov zásobených hračkami a malé obchody postupne zanikali.

„Pre šetrenie vo firmách sme stratili počas krízy aj veľkých zákazníkov, ktorí si radšej začali dovážať tovar sami, aby ušetrili,“ spomína T. Lesajová. V tom čase sa začalo ukazovať, že zameriavať sa len na veľkoobchod je komplikované.

SkryťVypnúť reklamu

„Nielen preto, že obchodov s hračkami ubúdalo, ale i preto, že sme nemali priamy kontakt so zákazníkom a jeho potrebami a dovážali sme tovar len podľa našich odhadov,“ konštatuje T. Lesajová.

Preto založili značku Toyfactory, v priestoroch starej továrne. V roku 2010 v Bratislave otvorili prvú malobchodnú predajňu.

„Modernú a sviežu, za pomoci dizajnérky a architekta. Plánovali sme otvoriť sieť predajní – po Bratislave sme pokračovali Žilinou, kde sme mali veľkoobchod, teda priestory a zásoby.

Zároveň sme sa začali čoraz viac orientovať na značkový tovar,“ pokračuje v rozprávaní T. Lesajová. Napokon sa však nerozhodli pre kamenné predajne, ale pre e-shopy.

Tovar na sklade

V tom čase bola väčšina e-shopov v obývačkách alebo garážach. „My sme však mali niekoľko tisíc metrov štvorcových skladov a v nich tovar za stovky tisíc eur.

SkryťVypnúť reklamu

Povedali sme si, že keď nebude e-shop prinášať zisk, môžeme ho považovať za skvelý marketingový nástroj, budeme presne vedieť, čo a v akom množstve ľudia hľadajú. Nazvali sme ho Toyfactory podľa predajne.“

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5NA8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

E-shopy

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 10 588
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 671
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 855
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 519
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 190
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 094
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 985
  8. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 1 536
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka.

Najviac plánujú znížiť výdavky na zábavu.


TASR
Ilustračná fotografia.

Ceny ropy vzrástli o vyše 2,5 percenta.


TASR
Ilustračné foto

Medziročná miera inflácie dosiahla 2,4 percenta.


TASR 1
Ilustračné foto.

Vyše 22 percent elektriny v EÚ pochádzalo zo solárnych panelov.


SITA 7
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 623
  2. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 14 409
  3. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 13 752
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 201
  5. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 616
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 851
  7. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 567
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 317
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  6. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
SkryťZatvoriť reklamu