BRATISLAVA. Elektrické vozidlá s batériami (BEV) sú tohtoročným výrobným trendom číslo jeden v automobilovom priemysle, no pre spotrebiteľov je najväčšou prekážkou vstupu do elektrického sveta automobilov ich cena.
Na druhom a treťom mieste sa ako hlavné prekážky kúpy týchto áut umiestnili možnosti nabíjania vozidla a rozsah komunikácií, ktoré sú na tento typ vozidiel pripravené.
Tieto zistenia prinieslo dvadsiate vydanie celosvetového prieskumu KPMG Global Automotive Executive Survey.
Najlepšie je pripravená Toyota
Hlavným trhom pre elektromobily bude podľa prieskumu v budúcnosti Čína. Oslovení manažéri sa v prieskume zhodli, že práve táto krajina predbehne konkurenciu svojimi batériovými elektrickými vozidlami.
Iba malá časť z najvyšších predstaviteľov automobilového priemyslu vo svete sa obáva, že ziskovosť v tomto odvetví poklesne. A to napriek tomu, že najmä predstavitelia mladšej generácie už nebudú v budúcnosti chcieť vlastniť auto.
Medzi značkami je podľa top manažérov v autopriemysle na budúcnosť najlepšie pripravená Toyota. Za ňou nasledujú BMW a Tesla.
Hybrid vedie
Ako svoje ďalšie vozidlo by si väčšina spotrebiteľov chcela kúpiť hybrid. Podľa prieskumu KPMG je celkovo najdôležitejším kritériom pri nákupe nového vozidla ochrana osobných údajov a bezpečnosť.
Pre dve tretiny respondentov z krajín V4 sú hlavným kritériom celkové náklady na vlastníctvo a využitie automobilu. Nasleduje bezpečnosť a prvú trojicu uzatvára možnosť jazdiť pohodlne a rýchlo.
Najväčší potenciál z funkcií, ktoré si môže zákazník vybrať na požiadanie, majú navigačné systémy, prispôsobiteľnosť tempomatu a zlepšenie výkonu. To sú vlastnosti, za ktoré sú spotrebitelia najviac ochotní priplatiť si v prípade konfigurácie auta na mieru.