BRATISLAVA. Tatra banka v posledných dňoch zaznamenala zvýšený výskyt podozrivej e-mailovej komunikácie, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Ide o podvodné konanie nazývané phishing.
Podvodný e-mail vzbudzuje dojem, že odosielateľom je Tatra banka, prípadne jej dcérska spoločnosť.
Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod rôznymi zámienkami, ktoré sa týkajú aktualizácie online bankovníctva, prípadne bezpečnosti, požaduje od klientov zadanie prihlasovacích údajov do internet bankingu a údaje o platobných kartách.
"Upozorňujeme na to, že Tatra banka nikdy od klientov nežiada overenie ich osobných a bankových údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak e-mailovej, ako aj telefonickej komunikácie. Odporúčame preto na e-mail neodpovedať a ani neklikať na jeho prílohy alebo linky. Pracovníci zaoberajúci sa bezpečnosťou už situáciu aktívne riešia," zdôrazňuje Zuzana Žiaranová, hovorkyňa banky.
Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne údaje, banka odporúča, aby neodkladne kontaktovali call centrum a požiadali o blokovanie PID (osobné identifikačné číslo klienta) a platobných kariet.