SME

Juhokórejský Hyundai aj americký Ford sa prepadli do straty

Problémom je čínsky trh.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

SOUL/DETROIT. Najväčšia juhokórejská automobilka Hyundai Motor vo štvrtok oznámila, že za štvrtý kvartál 2018 vykázala stratu, prvú po ôsmich rokoch.

Pod tento výsledok sa podpísal pokles predaja na kľúčovom trhu v Číne aj kurzové výkyvy, ktoré skresali príjmy automobilky zo zahraničia.

Piaty najväčší výrobca áut na svete, spolu s dcérskou spoločnosťou Kia Motors, zaznamenal za tri mesiace do konca decembra čistú stratu 129,8 miliardy wonov (101,25 milióna eur).

Prvá strata za osem rokov

Prečítajte si tiež: Nad automobilkami sa zmráka. Dva zo štyroch závodov hlásia škrty Čítajte 

Bola to prvá strata automobilky od roku 2011, keď zmenila svoju účtovnú metódu. Analytici pritom koncernu predpovedali zisk 784 miliárd KRW.

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzkový zisk juhokórejskej automobilky klesol o 35 percent na 501 miliárd KRW a tržby vzrástli o päť percent na 25,67 bilióna KRW.

Automobilka pripísala tieto výsledky aj oslabeniu mien na rozvíjajúcich sa trhoch, a tiež investíciám a ďalším jednorazovým faktorom.

Za celý minulý rok sa čistý zisk automobilky znížil o 63,8 percenta na 1,6 bilióna KRW a prevádzkový zisk klesol o 47 percent na 2,4 bilióna KRW.

V Európe sa autá predávali, problémom je Čína

Spoločnosť predala vo štvrtom štvrťroku minulého roka 1,23 milióna automobilov po celom svete. To bolo o 0,6 percenta viac ako v rovnakom období roku 2017, a to najmä vďaka väčšiemu dopytu v Európe a na rozvíjajúcich sa trhoch, ako sú Brazília a Rusko.

Ale v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, zaznamenal juhokórejský koncern pokles odbytu, prvýkrát za viac ako 20 rokov. Dôvodom bol obchodný spor Pekingu s USA a tiež zrušenie vládnych stimulov na kúpu menších, úsporných áut.

SkryťVypnúť reklamu

Konkrétne, predaj Hyundai v Číne sa vo štvrtom kvartáli prepadol o 23 percent. Za celý rok 2018 predala automobilka na čínskom trhu 790 000 vozidiel. Nedosiahla tak svoj cieľ, ktorým bolo zvýšiť odbyt v Číne v minulom roku na 900 000 zo 785 000 áut v roku 2017.

Hyundai predpovedá, že obchodné podmienky zostanú zlé aj v tomto roku 2019 pre prebiehajúcu obchodnú vojnu medzi Washingtonom a Pekingom a spomalenie čínskej ekonomiky.

Americký Ford strácal tiež

Americká automobilka Ford Motor sa vo štvrtom štvrťroku 2018 tiež prepadla do straty. Odôvodnila to mimoriadnymi nákladmi a slabším odbytom v Číne a Európe.

Ford po zatvorení burzy v stredu oznámil, že za tri mesiace do konca decembra 2018 vykázal čistú stratu 116 miliónov USD (102,5 milióna eur), čo predstavuje tri centy na akciu. V posledných troch mesiacoch roka 2017 pritom dosiahol zisk 2,52 miliardy USD alebo 63 centov na akciu.

SkryťVypnúť reklamu

Upravený zisk pred úrokmi a zdanením mal Ford na úrovni 1,5 miliardy USD a jeho tržby mierne vzrástli o jedno percento na 41,8 miliardy USD z predvlaňajších 41,3 miliardy USD.

Ford tiež uviedol, že jeho závody mimo Severnej Ameriky vygenerovali vo štvrtom štvrťroku prevádzkovú stratu 828 miliónov USD. Z toho v Európe vykázal prevádzkovú stratu 199 miliónov USD, v Ázii mal stratu 381 miliónov USD a aj prevádzky v Južnej Amerike, na Blízkom východe a Afrike zaznamenali stratu.

Okrem toho príjmy Fordu znížili náklady na dôchodky a obchodné spory Spojených štátov s partnermi v Číne a Európe, ktoré prispeli aj k zdraženiu materiálov použitých v automobilovej výrobe.

Hyundai

Zásah amerických zložiek v Hyundai Motor.

Zásah sa týkal porušenia amerických imigračných pravidiel.


TASR
Zamestnanci závodu Hyundai Motor Group Ellabelli v štáte Georgia počas razie 4. septembra.

Pracovníkov zadržali počas razie vo fabrike automobilky Hyundai Motor v Georgii.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  2. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  3. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  4. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  8. Keď sa z brigády stane kariéra
  1. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  2. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  3. Najprv rozhadzovali, teraz drancujú. Koľko vám vzali?
  4. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 13 095
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 11 760
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 6 086
  4. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 028
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 3 524
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 871
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 2 231
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Dostala sa takmer na úroveň stagnácie.


TASR 1
Maďarský premiér Viktor Orbán.

Program vstúpi do platnosti v pondelok.


TASR 1
Ilustračné foto.

Priemerná výška hypotéky podľa NBS rastie v súlade s rastom cien nehnuteľností.


TASR
Stellantis

Situáciu sa usiluje zmeniť nový generálny riaditeľ.


TASR
  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  7. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  8. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 19 858
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 19 211
  3. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 807
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 273
  5. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 10 071
  6. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 5 403
  7. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám 5 004
  8. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 4 785
  1. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  2. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  3. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  4. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  5. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  6. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  7. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  8. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
SkryťZatvoriť reklamu