BRATISLAVA. Pozrieť si spätne spotrebu plynu alebo jednoducho zmeniť adresu na zmluve. A to bez toho, aby zákazník musel zdvihnúť telefón či niekam ísť. Stačí sa z počítača prihlásiť do svojho profilu. Takúto službu zákazníkom ešte nedávno poskytoval Slovenský plynárenský priemysel (SPP).
Na stránke www.moje.spp.sk sa stačilo bezplatne zaregistrovať do systému. Portál využívalo zhruba 60-tisíc zákazníkov. Od októbra však cezeň nič nevybavia, SPP ho dočasne odstavil.
Mení sa systém, ako SPP získava údaje o spotrebe či faktúrach a pripravuje nový portál - vysvetľuje hovorca spoločnosti Ondrej Šebesta.
Treba čakať mesiace
Cez on-line službu mohli zákazníci napríklad zadať stav svojho plynomeru alebo platbu, ktorú si SPP sám sťahuje za plyn z bankového účtu. Zákazníci tak napríklad nemuseli zadávať platby, keď mali nedoplatok.
Spoločnosť sľubuje, že nový portál spustí do niekoľkých mesiacov. Presnejší dátum však nespomína.
Služby nového portálu k plynu aj k elektrine
- prehľad platieb
- archív faktúr
- úhrada preddavkov
- zadanie odpočtov
- zmeny zmluvných údajov
- zobrazenie informácií
- aktivácia elektronickej faktúry
- e-shop spotrebičov
Pôvodný portál poskytoval služby len k plynu. V novom systéme bude môcť zákazník kontrolovať a spravovať aj informácie k elektrine. Okrem toho chystá SPP aj aplikáciu, ktorá ľuďom poradí, ako šetriť energiu.
Pôvodné e-služby dočasne odstavili, lebo portál Moje SPP potrebovali napojiť na nový informačný systém.
Dá sa zavolať aj chatovať
Kým nový portál nespustia, zákazníci môžu svoje požiadavky riešiť na zákazníckej linke SPP na čísle 0850 111 363. Dostupná je v pracovných dňoch od 7.00 do 20.00. Poslať môžu aj e-mail na adresu zakaznickalinka@spp.sk.
Prísť môžu aj osobne, zákazníckych centier má SPP na Slovensku 19. Rezervovať si možno termín aj presnú hodinu. S pracovníkmi SPP sa môžu zákazníci spojiť aj cez chat na stránke www.spp.sk.
SPP je štátny podnik, sto percent jeho akcií vlastní Slovenská republika.
Aj ostatní poskytovatelia energií sa snažia zákazníkom šetriť čas a zriaďujú pre nich on-line služby.
Účet na webe, cez ktorý si upravíte platby či prepíšete odberné miesto, núka napríklad aj Západoslovenská energetika, innogy Slovensko aj ďalší.