SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Érsek žiada od RegioJetu na trati do Komárna poschodové vozne

Nedostatočná kapacita vlakov komplikuje cestujúcim dochádzanie do Bratislavy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Minister dopravy Arpád Érsek požiadal spoločnosť RegioJet, aby na frekventovanej železničnej trati Bratislava - Komárno v rannej špičke zabezpečila poschodové vozne.

Dvojposchodové vlaky by mali začať jazdiť na trati v najbližších týždňoch. Ministerstvo dopravy a výstavby v utorok informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov.

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj uviedol, že spoločnosť rokuje s ministerstvom o zvýšení kapacít na trati Bratislava - Komárno a diskutuje sa o viacerých variantoch.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z nich je nasadenie dvojpodlažných vozidiel. Možným riešením by pritom mohol byť aj prenájom súprav Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

Celkovo by rezort dopravy mal mať od spoločnosti sedem až osem variantov posilnenia kapacít na trase Bratislava - Komárno a späť.

Potrebujú zvýšiť kapacitu

Nedostatočná kapacita vlakov na uvedenej trati komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta.

Na tejto trati RegioJet prepravil v minulom roku takmer 3,8 milióna cestujúcich, čo je medziročne približne o milión viac. Táto trať je podľa dopravcu najvyťaženejšou jednokoľajnou železničnou traťou na Slovensku.

Prečítajte si tiež: RegioJet previezol z Bratislavy do Komárna vyše milión ľudí Čítajte 

Minister dopravy a výstavby preto nedávno požiadal RegioJet, aby na trať v rannej špičke nasadila poschodové vozne. To zabezpečí, že sa kapacita na sedenie zvýši o desiatky nových miest.

SkryťVypnúť reklamu

"Situáciu na tejto trati intenzívne riešime aj vzhľadom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej musíme čeliť. Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz," povedal Érsek.

"Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia týchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr," dodal minister.

Na trhu sú dostupné poschodové vozne nemeckej výroby s kapacitou 120 miest na sedenie, čo je o 32 viac ako v inom bežnom vozni. Len pri trojvozňovej súprave by sa tak zvýšil počet sedadiel o 96 miest.

"Ministerstvo dopravy zároveň očakáva od spoločnosti RegioJet, ktorá dopravu na trati Bratislava - Komárno prevádzkuje, aj podrobnosti k radeniu týchto vlakov v rannej špičke a v neposlednom rade cenovú ponuku. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Jednokoľajovú trať

Situáciu na trati zároveň komplikuje to, že ide o jednokoľajovú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné.

"Ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," poznamenala Ducká.

Vlaky na trati Bratislava – Komárno vlani využilo 3,7 milióna cestujúcich, teda o jeden milión viac ako v roku 2017.

Železnice Slovenskej republiky ako správca infraštruktúry v súčasnosti pripravujú zadanie pre štúdiu realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate Bratislava - Komárno. Výsledky štúdie v závislosti od obstarávania a výberu dodávateľa by mali byť známe predbežne v roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Rozvojové zámery pre uvedenú trať železnice pripravili ešte v roku 2012.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (22. 5. 2022)
USD 1.058
AUD 1.498
CZK 24.670
JPY 135.340
CAD 1.353
GBP 0.848
HUF 382.930
PLN 4.637
CHF 1.028
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 704
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 468
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 146
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 812
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 052
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 390
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 244
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 342
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 315
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 409
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 633
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

McDonald's v Rusku končí.

McDonald's odchádza z ruského trhu.


TASR 23 h
Pred ruskou agresiou na Ukrajine sa dovážali spoza východnej hranice Slovenska zväčša suroviny pre fabriky, teraz sú to hlavne obilniny a oleje.

Pomohol by logistický park v lokalite Bočiar.


a 1 ďalší 20. máj

Pripájajú sa k štrajkovej pohotovosti.


20. máj

Počas dvoch dní ho predstavia vo viacerých slovenských mestách.


SITA 20. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 244
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 342
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 315
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 409
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 633
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu