SME

Érsek žiada od RegioJetu na trati do Komárna poschodové vozne

Nedostatočná kapacita vlakov komplikuje cestujúcim dochádzanie do Bratislavy.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Minister dopravy Arpád Érsek požiadal spoločnosť RegioJet, aby na frekventovanej železničnej trati Bratislava - Komárno v rannej špičke zabezpečila poschodové vozne.

Dvojposchodové vlaky by mali začať jazdiť na trati v najbližších týždňoch. Ministerstvo dopravy a výstavby v utorok informovalo, že je pripravené byť nápomocné a urýchliť proces schválenia licencie týchto vlakov.

Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj uviedol, že spoločnosť rokuje s ministerstvom o zvýšení kapacít na trati Bratislava - Komárno a diskutuje sa o viacerých variantoch.

SkryťVypnúť reklamu

Jedným z nich je nasadenie dvojpodlažných vozidiel. Možným riešením by pritom mohol byť aj prenájom súprav Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

Celkovo by rezort dopravy mal mať od spoločnosti sedem až osem variantov posilnenia kapacít na trase Bratislava - Komárno a späť.

Potrebujú zvýšiť kapacitu

Nedostatočná kapacita vlakov na uvedenej trati komplikuje cestujúcim každodenné dochádzanie do hlavného mesta.

Na tejto trati RegioJet prepravil v minulom roku takmer 3,8 milióna cestujúcich, čo je medziročne približne o milión viac. Táto trať je podľa dopravcu najvyťaženejšou jednokoľajnou železničnou traťou na Slovensku.

Prečítajte si tiež: RegioJet previezol z Bratislavy do Komárna vyše milión ľudí Čítajte 

Minister dopravy a výstavby preto nedávno požiadal RegioJet, aby na trať v rannej špičke nasadila poschodové vozne. To zabezpečí, že sa kapacita na sedenie zvýši o desiatky nových miest.

SkryťVypnúť reklamu

"Situáciu na tejto trati intenzívne riešime aj vzhľadom na zhoršujúcu sa dopravnú situáciu v Bratislave, ktorej musíme čeliť. Vyzval som súkromného dopravcu, aby na trati zabezpečil poschodové vozne. Iba tak vieme zásadným spôsobom zvýšiť kapacitu a môžeme odviezť viac cestujúcich ako doteraz," povedal Érsek.

"Sme pripravení urýchliť proces nevyhnutného schválenia týchto vozňov na Dopravnom úrade, aby mohli jazdiť čo najskôr," dodal minister.

Na trhu sú dostupné poschodové vozne nemeckej výroby s kapacitou 120 miest na sedenie, čo je o 32 viac ako v inom bežnom vozni. Len pri trojvozňovej súprave by sa tak zvýšil počet sedadiel o 96 miest.

"Ministerstvo dopravy zároveň očakáva od spoločnosti RegioJet, ktorá dopravu na trati Bratislava - Komárno prevádzkuje, aj podrobnosti k radeniu týchto vlakov v rannej špičke a v neposlednom rade cenovú ponuku. Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil," uviedla hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká.

SkryťVypnúť reklamu

Jednokoľajovú trať

Situáciu na trati zároveň komplikuje to, že ide o jednokoľajovú trať a pridanie ďalšieho ranného posilového vlaku z dôvodu ich hustého vedenia v súčasnosti nie je možné.

"Ministerstvo dopravy pracuje na ďalších, finančne aj časovo rýchlo vykonateľných opatreniach, ktoré by zlepšili priepustnosť na trati a znamenali tak viac odvezených ľudí," poznamenala Ducká.

Vlaky na trati Bratislava – Komárno vlani využilo 3,7 milióna cestujúcich, teda o jeden milión viac ako v roku 2017.

Železnice Slovenskej republiky ako správca infraštruktúry v súčasnosti pripravujú zadanie pre štúdiu realizovateľnosti na zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu trate Bratislava - Komárno. Výsledky štúdie v závislosti od obstarávania a výberu dodávateľa by mali byť známe predbežne v roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu

Rozvojové zámery pre uvedenú trať železnice pripravili ešte v roku 2012.

Železnice Slovenskej republiky

Martin Pekár.

Reformy sú nevyhnutné, ale prichádzajú neskoro, tvrdí hnutie.


TASR 12
Ilustračná fotografia.

Ku koncu roku 2023 zamestnávali viac ako 12 700 zamestnancov.


SITA a 1 ďalší 44
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 206
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 7 539
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 804
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 242
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 159
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 093
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 039
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 921
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 19 646
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 726
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 361
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 677
  5. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 6 306
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 5 846
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 5 777
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 716
  1. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  2. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  3. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  5. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  6. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  7. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  8. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
SkryťZatvoriť reklamu