BRATISLAVA. Na pobočkách Slovenskej pošty je už možné uhrádzať platby aj platobnými kartami bánk. Ide o jeden zo zámerov stratégie Pošta 2020 prijatej novým vedením štátnej spoločnosti vlani na jeseň.
Zákazníci môžu zaplatiť platobnou kartou na všetkých poštových pobočkách, okrem piatich v limitovanom režime prevádzky.
Bez poplatku

Slovenská pošta má vo svojej sieti v súčasnosti 1 576 pobočiek, vrátane pôšt Partner, ktoré prevádzkujú zmluvní partneri, najmä obecné úrady.
Doteraz bolo možné uhrádzať platby bezhotovostne iba kartami Poštovej banky, resp. Poštovou kartou.
"Od februára je už možné platiť prakticky na každej pobočke za čokoľvek a bez akéhokoľvek poplatku platobnou kartou Visa alebo Mastercard," informoval v pondelok na brífingu generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
"Platba kartou je úplne bežnou záležitosťou, chceme zvýšiť zákaznícku spokojnosť a komfort na pobočkách Slovenskej pošty. Zároveň máme ambíciu týmto krokom pritiahnuť na pobočky viacej doručovanie balíkov, aby zákazníci mohli platiť za svoje dobierky platobnou kartou," uviedol Helexa s tým, že to ušetrí časť nákladov na spracovanie hotovosti na pobočkách.
Minimálna suma nie je

Slovenská pošta akceptuje najvyužívanejšie karty slovenských bánk - Visa, Mastercard, Maestro a Diners Club.
Platba kartou je bez poplatku, zákazník ňou zaplatí rovnako ako v ktoromkoľvek inom obchode či reštaurácii.
Za produkty a služby pošty je možné kartou platiť v akejkoľvek výške, keďže použitie karty nie je obmedzené minimálnou sumou.
Spoločnosť plánuje v tomto roku umožniť platbu kartou aj u kuriérov, zaviesť mobilnú aplikáciu, doplniť moderné vyvolávacie systémy, rozšíriť služby osvedčovania dokumentov na pobočkách a rozšíriť sieť balíkoboxov.