SME

RegioJet pridá miesta a poschodové vlaky do Komárna

Poschodové vlaky nakúpia od Nemcov.

Vlak spoločnosti RegioJet. Vlak spoločnosti RegioJet. (Zdroj: Ilustračné foto - SME/Marko Erd)

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet od pondelka 18. februára postupne v dvoch fázach zvýši kapacitu vlakov na železničnej trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.

Ministerstvo dopravy a výstavby sa na tom dohodlo so súkromným dopravcom s tým, že v najvyťaženejších vlakoch v rannej špičke sa zvýši počet miest na sedenie o 100 až 150. Zámerom je nasadenie aj poschodových vlakov.


Umožní to najprv nasadenie do zrýchleného vlaku REX1770 súpravy z rýchlikových vozňov a navýšenie aj kapacity ďalších osobných vlakov v špičke.

SkryťVypnúť reklamu

Poschodové vlaky budú nasadzované priebežne neskôr, predbežne v máji, resp. v júni, po uzavretí zmluvy o ich odkúpení od nemeckých železníc a získaní technickej licencie na prevádzku vozňov na Slovensku.

O sto miest

Prečítajte si tiež: RegioJet v lete spojí Bratislavu s pobrežím Jadranského mora Čítajte 

"V prvej fáze majú posilniť tri ranné vlaky o sto miest každý. Príde nová súprava, ktorú používali do Prahy. V druhom kole musia doviesť poschodové vlaky z Nemecka a tie by mali prísť v máji," povedal v utorok minister dopravy a výstavby Arpád Érsek (Most-Híd) po príchode vlakom do Bratislavy.

"To by potom vyriešilo skapacitnenie o tristo miest v troch ranných spojoch," uviedol minister. Nové vlaky s vyššou kapacitou nahradia súčasné vlaky v najfrekventovanejšom čase.

Jediné riešenie pre jednokoľajku

"Už sa nezmestí viac vlakov na trať, ale tie súčasné potom pripoja k ďalším a tie posilnia. Toto je jediné riešenie, ktoré na jednokoľajke vieme v tomto momente urobiť," dodal Érsek.

"RegioJet sa snažil prísť s riešením, ktoré umožní čo najrýchlejšie navýšiť kapacity spojov v špičke. Trať Bratislava - Komárno predstavuje z hľadiska nárastu počtu cestujúcich európsky unikát a prevádzka na tejto trati je hustotou spojenia - cez výrazné kapacitné limity - už teraz obdobná, ako na mestských železniciach typu S-Bahn v Nemecku či Rakúsku," uviedol hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Za posledných päť rokov sa počet cestujúcich na trati Bratislava - Komárno takmer zdvojnásobil a v porovnaní s predchádzajúcim rokom narástol iba v roku 2018 počet cestujúcich o milión.

Situáciu na trati však komplikuje fakt, že ide o jednokoľajnú trať, kde treba zabezpečiť priepustnosť všetkých už existujúcich vlakových súprav.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (9. 4. 2025)
USD 1.095
AUD 1.807
CZK 25.139
JPY 160.650
CAD 1.551
GBP 0.856
HUF 407.000
PLN 4.269
CHF 0.935
SEK 10.978

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 88 078
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 659
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 371
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 449
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 151
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 445
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 229
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 500
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 758
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 600
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 33 944
  4. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 20 642
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 407
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 526
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 998
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 940
  1. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  2. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  7. Tupou Ceruzou: Businessman
  8. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nový grafikon ZSSK platí 15. decembra 2024.

ZSSK zavedie minimálne cestovné.


30

Danko podá návrh do parlamentu.


18
Uhoľné elektrárne by mali odísť do minulosti.

Nemecko si naplánovalo, že do roku 2038 úplne prestane využívať uhlie.


TASR 1
Monitor v Tokiu zobrazuje vývoj japonského indexu Nikkei 225.

Japonský index Nikkei 225 klesol o 7,8, čínsky Hang Seng o 12,9 percenta.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 758
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 600
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 33 944
  4. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 20 642
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 18 407
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 526
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 998
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 940
  1. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  2. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  3. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  4. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  5. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  6. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  7. Tupou Ceruzou: Businessman
  8. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
SkryťZatvoriť reklamu