SME

Na Slovensku nikdy nepristál. Prečo Airbus končí so superjumbom?

Lietadlo sa na trhu ťažko uplatňuje.

Pohľad do prvej triedy lietadla Airbus A380.Pohľad do prvej triedy lietadla Airbus A380. (Zdroj: TASR/AP)

TOULOUSE, BRATISLAVA. Lietať na najväčšom dopravnom lietadle na svete bolo jeho snom. Na jeho palubu vstúpil po prvýkrát v roku 2008. Fascinovala ho veľkosť nielen jeho krídel, ale aj motorov.

"Všetko bolo v takom obrovskom meradle ako niečo zo sci-fi," povedal v septembri 2018 v rozhovore pre web iflya380.com pilot Ali Kashwani. Ten je už jedenásť rokov kapitánom na type Airbus A380 v leteckej spoločnosti Emirates.

A380 je dnes najväčším dopravným lietadlom na svete, vyrába ho európsky koncern Airbus.

SkryťVypnúť reklamu

Teraz, po viac ako jedenástich rokoch, firma oznámila koniec jeho výroby. Tá sa uzavrie v roku 2021, Airbus dodá ešte 17 lietadiel tohto typu.

Dôvodom sú zmeny na trhu civilného letectva, priamo sa pod koniec výroby podpísali aerolínie Emirates, ktoré znížili objednávku zo 160 na 123 strojov.

Vysoká nákupná cena

"Spojené arabské emiráty, ktoré boli kľúčovým odberateľom, sa zamerali skôr na menšie modely s menšími prevádzkovými nákladmi," objasňuje Dominik Cisár zo spoločnosti Capital Markets.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5RRX na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 11 753
  2. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 364
  3. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 286
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 029
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 734
  6. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 514
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 2 478
  8. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 2 212
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister práce Milan Krajniak.

Slovensko stratilo minimálne 1,5 miliardy eur.


3
Spolumajitelia firmy Klimak Marek Vaško (vľavo) a Ľuboš Laboš riešia klimatizácie ako hlavolamy.

Nitriansky Klimak má aj vlastný vývoj.


K prvému slovenskému mrakodrapu pribudnú ďalšie.

JTRE ukázalo finančné výsledky projektu Eurovea Tower a Riverside.


Londýnske sídlo spoločnosti Google v štvrti Kings Cross.

Dôvodom je porušenie hospodárskej súťaže v oblasti jeho lukratívneho biznisu reklamnej technológie.


TASR
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 273
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 16 474
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 337
  4. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 252
  5. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 10 957
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 765
  7. Elena Antalová: Nehorekujme. Všetko je inak. 7 407
  8. Ivan Mlynár: Žiadať od komunistu Fica, aby povedal o SNP pravdu – misia imposibilná. 6 377
  1. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  2. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  3. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  4. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  5. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
  6. Pavel Macko: Jednanie o bezpečnostných zárukách pre Ukrajinu
  7. Marcel Rebro: Fico, spýtaj sa Putina, ako sa majú príbuzní jeho obetí
  8. Radko Mačuha: Hory majú oči.
SkryťZatvoriť reklamu