WOLFSBURG. Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) plánuje zrušiť ďalších 5-tisíc pracovných miest v administratíve vo svojej rovnomennej značke VW do roku 2023.
Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt s odvolaním sa na zdroje z automobilky, ktoré nechceli byť menované.
Závodná rada: Ide o číre špekulácie
Rušenie pracovných miest, ktoré sa začne v budúcom roku, je súčasťou plánu výkonného riaditeľa Herberta Diessa a jeho cieľom je znížiť náklady a zvýšiť príjmy koncernu.

Vedenie Volkswagenu však o svojich plánoch na zníženie nákladov ešte nerokovalo so zamestnaneckou radou koncernu, dodal Handelsblatt.
Dôvodom realizácie úsporného programu je potreba zabezpečiť viac finančných zdrojov na masový prechod na výrobu elektroáut.
Podľa niektorých údajov by malo firmu opustiť až 7000 pracovníkov. Závodná rada k správe Handelsblattu uviedla, že "ide o číre špekulácie".
Denník SME sa pokúsi získať reakciu slovenského závodu automobilky Volkswagen.
Dohodnutý balík úspor
Značka VW v roku 2016 dohodla so závodnou radou balík úspor, ktorý by mal do roku 2020 znížiť náklady o 3,7 miliardy eur.
V súvislosti s realizáciou balíka úspor by mal základný závod v Nemecku a v ostatných závodoch mimo neho znížiť počet pracovníkov o 30-tisíc. Z nich by malo byť uvoľnených 23-tisíc v Nemecku.

Tisícky nových pracovných pozícií však vzniknú v perspektívnych rozvojových oblastiach koncernu. Predseda závodnej rady Bern Osterloh nedávno povedal, že jestvujúce dohody sú dostačujúce, aby sa budúce úlohy zvládli.
To, že značka VW bude musieť pokračovať v úsporách, naznačil vlani začiatkom decembra manažér pre bežnú činnosť koncernu Ralf Brandstätter.
Základný závod v súčasnosti len s veľkými problémami zvláda úlohy so znižovaním škodlivín vo výfukových plynoch svojich vozidiel a spotrebiteľský test WLTP.
V nasledujúcich rokoch sa Volkswagen viac sústredí na výrobu elektroáut preto, aby dosiahol ciele pre znižovanie kysličníka uhličitého uvoľňovaného do atmosféry prijaté Európskou komisiou.
Na montáž elektroáut bude treba menej pracovníkov, ale bude sa tvoriť aj menší zisk. Pritom vzrastú náklady na niektoré komponenty, napríklad batérie. Ich cena sa nebude dať v celej hodnote preniesť na zákazníkov.