SME

Marketing potrebuje trocha punku

V reklame je veľa balastu, ale tie najlepšie si ľudia zapamätajú.

(Zdroj: Adobe Stock)

BRATISLAVA. O mýtoch v marketingu sa Profit zhováral s Richardom Marečkom, autorom blogu Marketing punk.

Pod pojmom marketing punk si predstavujem odpor voči klišé a akúsi revoltu proti priemernosti v marketingu. Čo tento pojem vlastne pre vás znamená?

Ľudia, ktorí pracujú v súčasnosti v marketingu a reklame, majú radi všetky nové, svieže a ligotavé veci. Ich priemerný vek vo svete je okolo 30 rokov, zatiaľ čo v západnom svete sú najbohatší ľudia päťdesiatnici.

Na Slovensku nie sú najviac ohrození dôchodcovia, ale mladé rodiny. Dôchodcovia sú veľmi dobrá cieľová skupina, ale všade na svete sa s ňou málo pracuje. Mladí ľudia robia reklamy najmä pre seba a potom vzniká veľa hlúpostí.

SkryťVypnúť reklamu

Ako išiel čas, vyvíjal sa aj vedecký prístup k marketingu a ukázalo sa, že veľa vecí, ktoré ľudia niekoľko desiatok rokov berú ako samozrejmosť, nie sú pravdivé.

Ktoré sú teda mýty v marketingu?

Jeden mýtus je o internete. Veľa sa hovorilo o tom, že internet všetky ostatné médiá zničí, že netreba robiť platenú reklamu, pretože ľudia si vás nájdu.

Hovorilo sa aj o tom, že netreba robiť masovú reklamu, treba komunikovať s každým osve, že všetci budeme na internete, na mobiloch a nikto nebude sledovať televíziu, počúvať rádio ani čítať noviny.

Ale zatiaľ žiadne nové médium nezabilo staré. Televízia je dnes v najzdravšom stave v histórii a ani s rozhlasom tento vývoj neurobil nič. Ublížil printu, odtiaľ odišlo veľa peňazí do online prostredia, ale už sa to zastabilizovalo.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku je televízia zdravšia ako v mnohých iných krajinách a je relatívne lacná. Osobnosti kreatívnej revolúcie v 60. rokoch minulého storočia tvrdili, že komunikátori sa majú pozerať na to, čo je nemenné, lebo ľudia sa menia veľmi pomaly.

Menia sa technológie, mení sa kontext, ale základné veci sú nemenné. Všetci chceme byť úspešní, bohatí, máme rovnaké strachy a to môže využiť reklama. Preto dobré reklamy nestarnú.

Niektoré reklamy veľkých značiek sú päťdesiat rokov staré a ešte stále fungujú. Príkladom z našich končín je kofolácke prasiatko, má pätnásť rokov. Keď sa toto podarí, tak je to vynikajúce.

Prečo nás teda bombarduje toľko nekvalitnej reklamy?

Deväťdesiat percent reklám ľudia odignorujú, lebo ich nijako nezaujmú. Je dobré vnášať do reklamy aj nejakú anarchiu. Keď je všetko pekne usporiadané, potom je ten výsledok priemerný. Ak chcete urobiť niečo zaujímavé, musí tam byť trocha punku.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5TVJ na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (28. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.780
CZK 24.929
JPY 162.800
CAD 1.575
GBP 0.853
HUF 406.530
PLN 4.268
CHF 0.942
SEK 11.002

Komerčné články

  1. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  2. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  5. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  6. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  7. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  8. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 168
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 568
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 193
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 564
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 388
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 208
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 871
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 849
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 340
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 059
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 421
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 142
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 061
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 577
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 817
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 160
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Americký prezident Donald Trump.

Úplný rozsah návrhu ešte nie je známy.


TASR
Ilustračné foto

Hromadenie zásob nie je riešením, upozornili analytici.


TASR
Slovenská hokejová legenda Marián Hossa.

Konkurz spoločnosti HC Produkt odhalil zákulisie biznisu.


6
Ladislav Nagy sa podieľal na projektovaní najväčších mostov cez Dunaj ako Prístavný most a Apollo most.

Kratšie mosty je lepšie postaviť nanovo, hovorí projektant Ladislav Nagy.


29
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 340
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 23 059
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 421
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 142
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 061
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 577
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 817
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 160
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu