Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Marketing potrebuje trocha punku

V reklame je veľa balastu, ale tie najlepšie si ľudia zapamätajú.

(Zdroj: Adobe Stock)
Článok pokračuje pod video reklamou

BRATISLAVA. O mýtoch v marketingu sa Profit zhováral s Richardom Marečkom, autorom blogu Marketing punk.

Pod pojmom marketing punk si predstavujem odpor voči klišé a akúsi revoltu proti priemernosti v marketingu. Čo tento pojem vlastne pre vás znamená?

Ľudia, ktorí pracujú v súčasnosti v marketingu a reklame, majú radi všetky nové, svieže a ligotavé veci. Ich priemerný vek vo svete je okolo 30 rokov, zatiaľ čo v západnom svete sú najbohatší ľudia päťdesiatnici.

Na Slovensku nie sú najviac ohrození dôchodcovia, ale mladé rodiny. Dôchodcovia sú veľmi dobrá cieľová skupina, ale všade na svete sa s ňou málo pracuje. Mladí ľudia robia reklamy najmä pre seba a potom vzniká veľa hlúpostí.

Ako išiel čas, vyvíjal sa aj vedecký prístup k marketingu a ukázalo sa, že veľa vecí, ktoré ľudia niekoľko desiatok rokov berú ako samozrejmosť, nie sú pravdivé.

Ktoré sú teda mýty v marketingu?

Jeden mýtus je o internete. Veľa sa hovorilo o tom, že internet všetky ostatné médiá zničí, že netreba robiť platenú reklamu, pretože ľudia si vás nájdu.

Hovorilo sa aj o tom, že netreba robiť masovú reklamu, treba komunikovať s každým osve, že všetci budeme na internete, na mobiloch a nikto nebude sledovať televíziu, počúvať rádio ani čítať noviny.

Ale zatiaľ žiadne nové médium nezabilo staré. Televízia je dnes v najzdravšom stave v histórii a ani s rozhlasom tento vývoj neurobil nič. Ublížil printu, odtiaľ odišlo veľa peňazí do online prostredia, ale už sa to zastabilizovalo.

Na Slovensku je televízia zdravšia ako v mnohých iných krajinách a je relatívne lacná. Osobnosti kreatívnej revolúcie v 60. rokoch minulého storočia tvrdili, že komunikátori sa majú pozerať na to, čo je nemenné, lebo ľudia sa menia veľmi pomaly.

Menia sa technológie, mení sa kontext, ale základné veci sú nemenné. Všetci chceme byť úspešní, bohatí, máme rovnaké strachy a to môže využiť reklama. Preto dobré reklamy nestarnú.

Niektoré reklamy veľkých značiek sú päťdesiat rokov staré a ešte stále fungujú. Príkladom z našich končín je kofolácke prasiatko, má pätnásť rokov. Keď sa toto podarí, tak je to vynikajúce.

Prečo nás teda bombarduje toľko nekvalitnej reklamy?

Deväťdesiat percent reklám ľudia odignorujú, lebo ich nijako nezaujmú. Je dobré vnášať do reklamy aj nejakú anarchiu. Keď je všetko pekne usporiadané, potom je ten výsledok priemerný. Ak chcete urobiť niečo zaujímavé, musí tam byť trocha punku.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5TVJ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5TVJ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. 30 rokov slobody
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. 30 rokov slobody
  4. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  5. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  6. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  7. Slováci sú chlebovým národom
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  10. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 205
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 168
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 11 330
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 10 243
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 10 119
  6. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 9 434
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 386
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 803
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 355
  10. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 6 506