WASHINGTON. Americký Federálny letecký úrad (FAA) by potreboval o desaťtisíc viac zamestnancov a dodatočných 1,8 miliardy USD ročne, ak by mal robiť všetku prácu, ktorú teraz vykonávajú určení zamestnanci firiem, ktoré úrad reguluje.
Povedal to počas vypočúvania v Senáte úradujúci šéf FAA Daniel Elwell.
Príliš dobré vzťahy?

V rámci obrany praxe úradu, ktorý sa spolieha na to, že výrobcovia lietadiel pomáhajú certifikovať svoje vlastné stroje, Elwell uviedol, že táto stratégia "desaťročia dôsledne viedla k bezpečnej konštrukcii lietadiel".
Po dvoch haváriách stroja Boeing 737 Max sa však táto prax stala terčom kritiky ako dôkaz príliš dobrých vzťahov medzi FAA a odvetvím leteckého priemyslu.
Americká vláda rovnako ako takmer všetky krajiny sveta tento mesiac prikázala, aby stroje Boeing 737 Max 8 zostali na zemi.
Dôvodom bola tragická havária lietadla spoločnosti Ethiopian Airlines, pri ktorej zahynulo 157 ľudí. V októbri minulého roka havaroval rovnaký stroj v Indonézii a o život prišlo 189 ľudí.
Avizovali významné zmeny
Generálny inšpektor amerického ministerstva dopravy Calvin Scovel na vypočúvaní v Senáte uviedol, že FAA plánuje do júla významne zmeniť dohľad nad vývojom lietadiel.
Ministerstvo však nenaznačilo, že má v úmysle zrušiť kooperujúci prístup.
Scovel uviedol, že k zmenám budú patriť nové spôsoby hodnotenia výcviku a sebakontroly vo firmách leteckého priemyslu, ale neposkytol podrobnosti.
Americká ministerka dopravy Elaine Chaová okrem toho požiadala Scovela, aby preskúmal spôsob, akým FAA certifikovala lietadlo Max.