SME

Aké problémy sa spájajú s bratislavským obchvatom?

Stavba má odbremeniť dopravu v hlavnom meste.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Udialo sa to takmer pred tromi rokmi. Ministerstvo dopravy vtedy pod vedením Romana Brecelyho zo Siete v šamorínskom hoteli Kormorán podpisovalo najväčší stavebný kontrakt v histórii Slovenska.

S konzorciom okolo španielskej stavebnej spoločnosti Cintra sa štát dohodol na výstavbe necelých 60 kilometrov autostrád v okolí hlavného mesta.

Prečítajte si tiež: Problémy bratislavského obchvatu sa stupňujú. Hovorí sa o jeho prestavbe Čítajte 

Cintra má postaviť rýchlostnú cestu R7 z bratislavského Prievozu do Holíc a diaľnicu D4, ktorá tvorí takzvaný nultý obchvat Bratislavy, od Jaroviec po Raču.

SkryťVypnúť reklamu

Stavbári mali podľa platných zmlúv celú stavbu dokončiť na jeseň 2020. Štát im mal potom počas 30 rokov platiť každý rok 52 miliónov eur, spolu bezmála 1,8 miliardy eur. Autostrády si totiž Slovensko objednalo cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP).

Je apríl 2019 a pri výstavbe autostrád okolo Bratislavy sa ukazuje čoraz viac problémov. Posledným bola policajná razia vo štvrtok minulého týždňa. Polícia stavbárov podozrieva, že pri výstavbe používajú kontaminovanú pôdu zo skládok či iných stavieb.

1. Kedy vzniklo prvé meškanie obchvatu?

O meškaní obchvatu sa hovorí od podpisu zmluvy. Minister dopravy Árpád Érsek z Mosta-Hídu oficiálne prvé meškanie priznal v septembri 2017 - vtedy hovoril iba o niekoľkomesačnom sklze.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5UTY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Diaľnice

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  6. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  1. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby
  2. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac?
  3. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus
  4. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  5. Zariskoval a poslal k vode Wolt. Prešiel testom lojality
  6. Sú prípravky na imunitu len vyhodené peniaze?
  7. FameL GmbH: Náhrada škody bez rizika nákladov
  8. Nové átrium aj učebňa. V Pečovskej Novej Vsi investujú do školy
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 9 438
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 5 970
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 5 101
  4. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 4 773
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 331
  6. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 3 784
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 631
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 3 559
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Grécky premiér Kyriakos Mitsotakis.

Grécke dlhopisy sú na tom lepšie než francúzske, tvrdí premiér Mitsotakis.


TASR 4
Stellantis

Už nemáme čas na ďalšie odklady, povedal Antonio Filosa.


TASR
Sídlo Organizácie krajín vyvážajúcich ropu (OPEC) vo Viedni.

Od októbra zvýšia produkciu o 137-tisíc barelov denne.


TASR 1
Ilustračná fotografia.

Výhľad pre ceny ropy je naklonený v smere ďalšieho poklesu.


SITA
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 18 069
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 13 301
  3. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 12 075
  4. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém. 11 868
  5. Daniel Guľaš: Svetový šašo 6 306
  6. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 6 251
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 4 902
  8. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 4 641
  1. Marcel Rebro: Diplomacia podľa Fica: úsmevy v Pekingu a Užhorode, dym v Kyjive
  2. Marian Nanias: Jadrové reaktory použité v kozmickom prieskume.
  3. Radko Mačuha: Fico nás posiela na výlet do Číny.
  4. Marian Nanias: Atómová elektráreň na Mesiaci?
  5. Věra Tepličková: Naša Cecilia, že nie je naša Cecília?
  6. Věra Tepličková: Vírus vraj sa objavil, parlament nám zamoril
  7. Jiří Ščobák: Proč je boj Palestinců konfliktem mezi bohatými a chudými? A co s tím má F*co?
  8. Radko Mačuha: Ficova fotka s Putinom nakoniec nebude zadarmo.
SkryťZatvoriť reklamu