SAN FRANCISCO/BERLÍN. Facebook uvažuje o vytvorení špeciálneho produktu v rámci svojej sociálnej siete, ktorý by užívateľom sprostredkoval "vysoko kvalitné spravodajstvo".
Za materiály by mohla technologická spoločnosť priamo platiť vydavateľom, zatiaľ čo pre spotrebiteľov by bola služba bezplatná.
Šéf kalifornskej spoločnosti Mark Zuckerberg to povedal v rozhovore s riaditeľom vydavateľstva Axel Springer Mathiasom Döpfnerem. Detaily ohľadom nového zámeru Facebooku sú v tejto chvíli zahmlené.
Technologický server Recode ale podotýka, že vo vnútri firmy sa o téme diskutuje už mesiace.
Rozhovor so šéfom vydavateľstva Axel Springer
"Ako odchádzajúci produktový šéf Chris Cox, tak vedúci oddelenia mediálnych partnerstiev Campbell Brown tento projekt presadzujú a Facebook už myšlienku špeciálnej spravodajskej záložky interne testoval," uvádza americký web.
Zuckerberg o projekte hovorí vo viac ako hodinovom rozhovore s Döpfnerem, ktorého záznam v pondelok umiestnil na svoj facebookový profil.
"Hovorili sme o úlohe, ktorú kvalitná žurnalistika hrá v budovaní informovaných komunít a o tom, akými princípmi by sa mal Facebook riadiť pri vytváraní spravodajskej záložky na šírenie viac vysoko kvalitných správ," napísal k videu Zuckerberg.
V rozhovore so šéfom Axel Springer uviedol, že v osobitnej spravodajskej platforme na facebooku vidí "skutočnú príležitosť pre vydavateľov, ako dosiahnuť lepšie speňaženie" obsahu.
"Facebook by potenciálne mohol mať s vydavateľmi priamy vzťah, aby mohol zabezpečiť, že ich obsah bude dostupný, ak bude naozaj vysoko kvalitný," povedal zakladateľ sociálnej siete.
O poplatkoch pre užívateľov nehovorili
Žiadne plány na účtovanie poplatkov od užívateľov pri tom nezmienil. Médiá pripomínajú, že zo strany Facebooku by išlo o výraznú zmenu kurzu po tom, čo sa pred rokom rozhodol znížiť prioritu mediálnych materiálov na "hlavnej stránke" užívateľov v prospech príspevkov od priateľov a rodinných príslušníkov.
Predchádzajúce snahy spoločnosti o spolupráci s médiami boli navyše podľa magazínu Wired rozpačité.
"Sociálna sieť tiež skôr skúmala vytvorenie osobitného feedu pre vydavateľa, ale projekt zavrhla. Bez toho aby sme vedeli viac, musíme si počkať, čo, či vôbec niečo, bude tentokrát inak," píše Wired.
Zuckerberg to dobre načasoval
Reportérka agentúry Bloomberg Sarah Frierová však na twitteri upozornila na jednu dôležitú novú okolnosť, ktorou je nedávno schválená európska reforma autorského práva.
"Zuckerbergovho vyjadrenie o tom, že teraz zvažuje platenie vydavateľom za obsah, prichádza vhodne týždeň potom, čo EÚ odhlasovala, že im (Facebooku) to nariadi tak či tak," napísala.
Loading
...