SME

Boeing rieši pri lietadle 737 MAX ďalší softvérový problém

Komplikácia sa týka riadenia vztlakových klapiek.

WASHINGTON. Americká spoločnosť Boeing má ďalší softvérový problém so strojom 737 MAX, ktorý po marcovej nehode v Etiópii nesmie lietať.

Boeing komplikáciu, ktorá sa týka riadenia vztlakových klapiek, považuje za "relatívne drobnú", nemenovaní činitelia citovaní denníkom The Washington Post ju ale hodnotia ako kritickú pre letovú bezpečnosť.

Doteraz sa Boeing potýkal so softvérovým problémom stabilizačného systému MCAS, ktorý etiópski vyšetrovatelia označujú za jeden z faktorov marcovej tragédie.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Lieta na nových boeingoch: Priestor na zlé rozhodnutia nemáme Čítajte 

Objavenie nového problému podľa denníka Financial Times vysvetľuje, prečo sa začiatkom týždňa Boeing rozhodol odložiť odovzdanie opravy na posúdenie americkému Federálnemu úradu pre letectvo (FAA).

Už na konci marca spoločnosť oznámila, že softvérovú opravu MCAS dokončila.

V pondelok výrobca lietadiel a FAA oznámili, že dlho očakávaná oprava bude predložená k previerke v nadchádzajúcich týždňoch.

Novo ale Boeing oznámil, že softvérovú aktualizáciu upravuje, aby sa predišlo možným budúcim nehodám. V rámci tohto procesu, ako spoločnosť tvrdí, bol problém odhalený. Programovú chybu považuje Boeing za relatívne drobnú a uviedol, že už má problém vyriešený.

Nemenovaný činiteľ oboznámený s vyšetrovaním, ktorého denník The Washington Post citoval, vyhlásil, že softvér Boeingu bude čakať hĺbková kontrola, aby sa v budúcnosti predišlo odhaleniu ďalšieho problému.

SkryťVypnúť reklamu

Boeing

Lietadlá spoločnosti Turkish Airlines na letisku v Istanbule.

Pevná objednávka je zatiaľ na 50 lietadiel.


TASR
Boeing 787 spoločnosti Air India sa zrútil 12. júna krátko po vzlete z Ahmedabádu.

Tvrdia, že nehoda bola spôsobená chybnými palivovými spínačmi.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 015
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 4 326
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 4 079
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 260
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 1 636
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 411
  7. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 338
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 330
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vizualizácia projektu Nový trh.

Projekt Nový trh žiada stavebné povolenie.


V Košiciach vrcholia prípravy na Deň mesta.

Za najväčším dlžníkom stojí firma z amerického štátu Delaware.


Závod spoločnosti Continental Matador Rubber v Púchove.

Marža divízie pneumatík by v tomto roku mala dosiahnuť do 14 percent.


TASR
Záujem o dotácie na zelené projekty je obrovský.

Peniaze na zelené projekty sú, ale nevyužívajú sa načas.


  1. INESS: Zdravotná starostlivosť v USA: Mýtus voľného trhu
  2. Juraj Jevin: Kde je minister financií?
  3. Teodor Dlužanský: Ako Fico suverénne konsoliduje?
  4. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  5. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  6. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  7. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  8. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 386
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 248
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 101
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 437
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 11 924
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 709
  7. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 636
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 6 308
  1. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  2. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  3. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  4. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  5. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  6. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  7. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  8. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
SkryťZatvoriť reklamu