SME

Slováci už nechcú kupovať poľské mäso, ukázal prieskum

Slovensko na pokrytie záujmu nestačí, upozorňuje analytik.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

BRATISLAVA. Začiatkom tohto roka sa Slovenskom prevalila kauza s poľským mäsom a reakcie nenechali na seba dlho čakať. Až 74 percent Slovákov si totiž po tejto kauze začalo všímať pri kúpe mäsa krajinu pôvodu a 88 percent oslovených kupuje od kauzy slovenské mäso.

Naopak, poľskému mäsu zostali verné len dve percentá Slovákov.

Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu, ktorý na vzorke 507 respondentov urobila agentúra 2muse v polovici marca 2019.

Rozhodujúcimi faktormi pri kúpe mäsa slovenskými spotrebiteľmi sú okrem krajiny pôvodu, čerstvosť, cena a to, či sa mäso predáva v akciovej ponuke.

SkryťVypnúť reklamu

Zmena prišla po kauze s poľským hovädzím

Prečítajte si tiež: Vyzliekajú uhorky z plastu, možno sa pridajú aj ďalšie reťazce Čítajte 

Nákupné správanie zákazníkov sa na Slovensku po kauze s problematickým mäsom z Poľska podľa hovorkyne obchodného reťazca BILLA Kvetoslavy Kirchnerovej zmenilo.

Kým pred ňou si krajinu pôvodu zisťovala menej ako polovica Slovákov, teraz si všímajú krajinu pôvodu a kupujú len také mäso, o ktorom vedia, odkiaľ pochádza. V prieskume sa však našli aj zákazníci, ktorí mäso z Poľska do svojich košíkov nevkladali ani predtým.

"Až 88 percent oslovených ľudí hovorí, že kupujú slovenské mäso. České mäso kupuje 31 percent ľudí, maďarské 15 percent a nemecké sedem percent. Len dve percentá Slovákov naďalej zostali verní poľskému mäsu," uvádza v správe z prieskumu spoločnosť BILLA.

Slovensko na pokrytie záujmu nestačí

Poznať názory a nákupné zvyklosti svojho zákazníka cez rôzne prieskumy je podľa analytika obchodu Ľubomíra Drahovského primárnou úlohou každej úspešnej obchodnej spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: V Poľsku porciujú choré kravy. Ľudia zjedia všetko, hovoria na skrytú kameru Čítajte 

„Z toho dôvodu odhalená aféra dovozu poľského mäsa na Slovensko spôsobila nutnosť analýz postojov k zmenám názorov kupujúcich na tento sortiment. Je pozitívne, ak prieskum ukazuje také vysoké percento záujmu kupujúcich o produkciu slovenského mäsa," povedal Drahovský.

Ako však ďalej Drahovský poznamenal, chovateľské a spracovateľské kapacity mäsopriemyslu na Slovensku nie sú v súčasnosti schopné dodať do maloobchodných sietí také objemy tohto sortimentu, ktoré by vysoké percentá záujmu pokryli.

„Na druhej strane je to prirodzene impulz pre všetkých zúčastnených v potravinovom reťazci, aby tento záujem svojou výrobou a ponukou v maloobchodných sieťach zabezpečili,“ dodal Drahovský.

Obchod a nakupovanie

Súvisiace témy: Potraviny
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Stroje skladajú ako lego. Roboty z Považia menia priemysel
  2. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  3. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  4. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 9 490
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 6 051
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 792
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 2 613
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 120
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 018
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 1 986
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 763
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 21 199
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 111
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 441
  4. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 740
  5. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 6 077
  6. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 912
  7. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 5 524
  8. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 442
  1. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  3. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  4. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  5. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  6. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  7. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  8. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
SkryťZatvoriť reklamu