SME

Opozičné hnutie OĽaNO predstavilo opatrenia na zlepšenie verejnej dopravy

Hnutie chce zriadiť národnú dopravnú autoritu na koordináciu vlakov a autobusov.

Poslankyňa NR SR Veronika Remišová (OĽaNO).Poslankyňa NR SR Veronika Remišová (OĽaNO). (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Opozičné hnutie OĽaNO predstavilo plán opatrení na zlepšenie verejnej dopravy a odvrátanie dopravného kolapsu.

Dokument pod názvom Spoľahlivá doprava zahŕňa zlepšenie údržby vlakov, koľajníc a ciest, koordináciu spojov vlakov a autobusov, záchranný plán pre železnice, ako aj rešpektovanie princípu hodnoty za peniaze a vytvorenie Štátneho fondu dopravnej infraštruktúry.

"Hľadali sme najlepšie riešenia v doprave. Sú to riešenia, ktoré by mali pomôcť k tomu, aby ľudia nevnímali dopravu, ako niečo, čo stále mešká a horí, ale aby vnímali dopravu ako moderný prostriedok, ktorým sa vedia dopraviť do práce, do školy, alebo za rodinou," povedala v pondelok na brífingu predsedníčka poslaneckého klubu OĽaNO v Národnej rade SR Veronika Remišová.

SkryťVypnúť reklamu

A taktiež, aby ľudia podľa nej nečakali v nekonečných kolónach a nestrácali čas, ktorý môžu zmysluplne venovať niekde inde.

Dokončenie diaľnic a lepšie vlaky

Poslanec a tieňový minister hnutia pre dopravu Ján Marosz informoval, že dozrel čas na ponuku riešení, ako by mohla moderná, spoľahlivá verejná osobná doprava, ale aj cestná doprava na Slovensku fungovať.

"Nevieme, ako má skutočne vyzerať plán dopravy na Slovensku o rok a už vôbec nie o desať rokov. Preto ponúkame náš plán spoľahlivej dopravy pre Slovensko. Medzi jeho priority patrí dokončenie diaľnice D1 a D3, ale takisto zlepšenie vlakovej dopravy a celkovo verejnej osobnej dopravy," priblížil Marosz.

"Garantujeme občanom, že ak hnutie OĽaNO bude spravovať rezort dopravy, tak vlaky budú jazdiť načas," tvrdí poslanec.

SkryťVypnúť reklamu

Navrhnuté opatrenia podľa experta OĽaNO na dopravu Jiřího Kubáčka umožnia, aby bola doprava spoľahlivá a ľudia cestovali načas.

"Okamžite treba zlepšiť údržbu vlakov, tratí a ciest. Hneď musíme zamedziť masívnemu predražovaniu nákupu tovarov a služieb a ušetrené prostriedky investovať do zvýšenia starostlivosti o vlaky, koľajnice. Nechceme zanedbávať ani cesty a preto za zvlášť dôležité považujeme dofinancovanie údržby ciest prvej triedy, kde sú problémy zjavne najväčšie," uviedol Kubáček.

Koordinácia vlakov a autobusov

Hnutie chce zriadiť národnú dopravnú autoritu na koordináciu vlakov a autobusov, ktorú vláda sľubuje už niekoľko rokov.

To má byť základom aj pre integráciu dopravy a cestovanie v rámci celého Slovenska na jeden cestovný lístok vo všetkých druhoch dopravy.

SkryťVypnúť reklamu

V rámci záchranného plánu pre železnice chce OĽaaNO zriadiť na ministerstve dopravy virtuálny holding, ktorý bude koordinovať Železnice Slovenskej republiky a Železničnú spoločnosť Slovensko.

"Vytipujeme najdôležitejšie železničné úseky, ktoré zmodernizujeme, a hlavne sa budeme snažiť skoncentrovať všetky sily a prostriedky v železniciach na to, aby sa rozjazdili trate, ktoré majú zmysel pre dopravu," poznamenal Kubáček.

Pri určovaní investičných priorít pri výstavbe dopravnej infraštruktúry hnutie navrhuje zaviesť odborný prístup s rešpektovaním princípu hodnoty za peniaze, ktorý musí nahradiť aktuálne politické motívy.

Riešením má byť dlhodobý rámcový plán výstavby dopravnej infraštruktúry s nie úplne jednoduchou možnosťou meniť a upravovať ho.

SkryťVypnúť reklamu

"Predpokladáme koncentráciu všetkých síl a prostriedkov na dokončenie diaľnice D1 a D3. Malým mestám pomáhajú rôzne malé obchvaty, ktoré vedia stavať rýchlo a lacno," uviedol Kubáček.

Štátny fond dopravnej infraštruktúry by mal mať presne určené zdroje s využívaním na konkrétne účely. Fond by mal znížiť vysokú závislosť modernizácie dopravnej infraštruktúry na zdrojoch Európskej únie.

Doprava

Ilustračné foto

Z Mlynských nív sa nebude dať pokračovať priamo na Dunajskú.


TASR
Práce sú súčasťou projektu Bezpečnejšia Dunajská a Mlynské nivy.

Jazda po Dunajskej ulici bude možná po ľavej strane vozovky.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (12. 5. 2025)
USD 1.125
AUD 1.757
CZK 24.946
JPY 163.360
CAD 1.566
GBP 0.848
HUF 404.900
PLN 4.239
CHF 0.935
SEK 10.920

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 172
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 717
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 034
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 4 800
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 790
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 724
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 913
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 238
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 671
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 195
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 639
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 180
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 557
  6. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 062
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 382
  8. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 6 730
  1. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  2. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  3. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  4. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  6. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  7. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  8. Tupou Ceruzou: Dobre bude
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

USA a Čína ukončili obchodné rokovania pozitívne.


TASR
Ilustračná snímka.

Zlučovanie platieb je komplikované.


147
Ilustračné foto.

Osobné bankroty stúpajú z mesiaca na mesiac už od januára.


SITA
Ilustračné foto

Elektrina sa drží nad hranicou 100 eur za megawatthodinu.


SITA
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 671
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 195
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 639
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 180
  5. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 557
  6. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 062
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 382
  8. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 6 730
  1. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  2. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  3. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  4. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  6. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  7. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  8. Tupou Ceruzou: Dobre bude
SkryťZatvoriť reklamu