Vyrastal vo Svite, kde mal blízko k lietadlám, ktoré nalietavali nad toto podtatranské mesto z popradského letiska. V čase jeho detstva tam lietadlá lietali pomerne často.
„Po roku 1989 však lietanie v Poprade skončilo,“ spomína Daniel Ferjanček, ktorý neskôr vyštudoval strojnícku fakultu a zamestnal sa v oblasti IT.
V 32 rokoch na inú cestu ešte nepomýšľal. Dnes pozná dopravné lietadlá nielen ako pilot, ale vie aj ako s nimi zaobchádzať vo svete biznisu.
Lietanie
Po zmene režimu v roku 1989 sa mu zrazu k lietaniu otvorila cesta, na Slovensku vznikli súkromné letecké školy.
„Nosíte v sebe nejaký sen a potom vás náhoda k nemu posunie. Začal som zbierať informácie a peniaze a prihlásil som sa na leteckú školu v Kráľovej pri Senci,“ opisuje svoju cestu k povolaniu pilota.

Daniel Ferjanček (48)
Vyštudoval automatizáciu a meranie na Strojníckej fakulte STU v Bratislave. Do roku 2008 pracoval v oblasti IT. Založil slovenskú Štátnu pokladnicu.
V roku 2009 získal licenciu obchodného pilota v Bristol Flying Centre. Lietal pre Opera Jet, Air Slovakia, Solin-Air a Slovakian Airlines.
V roku 2010 vstúpil ako štvrtinový vlastník do firmy Air Explore, podnikajúcej v oblasti ACMI (prenájom lietadiel, posádky, údržby a poistenia). Svoj podiel predal a v roku 2012 založil vlastnú ACMI spoločnosť Go2Sky.
Skúšky si urobil v roku 2009 vo Veľkej Británii. „Vybral som si túto možnosť preto, že som tam mohol absolvovať dôkladnejší výcvik. Anglicko má silnú leteckú tradíciu a zmysel pre predpisy. A tréningové lety sme lietali v Bristole v silnej premávke, toto som si na Slovensku natrénovať nemohol,“ spomína si.
Podľa neho je výhodou aj nevýhodou, ak sa lietaniu začnete venovať v neskoršom veku.
„Preberáte zodpovednosť za cudzie životy, preto nepotrebujete iba zručnosti, ale musíte to mať aj v hlave trochu upratané. Zato samotný výcvik bol pre mňa náročnejší, zvlášť preto, že som ho robil popri zamestnaní a rodine.