NEW YORK. Internetový obchod Amazon zaplavili priaznivé päťhviezdičkové recenzie na produkty neznámych značiek. K najlepšie hodnoteným produktom v takých segmentoch, ako sú slúchadlá alebo inteligentné hodinky, dominovali neznáme značky.
Zistila to skupina na ochranu práv spotrebiteľov Which?, z ktorej správy čerpal spravodajský server BBC.
Tisíce recenzií nikto neoveril, čo znamená, že neexistoval žiadny dôkaz, že by recenzent produkt kúpil, uviedla Which?.
Amazon serveru oznámil, že na odstránenie falošných recenzií používa automatizované technológie. Do ochrany systému spoločnosť investuje nemalé zdroje. "Dokonca aj jedna podvrhnutá recenzia je príliš," uviedla firma.
Podľa prieskumu skupiny Which? sú ale falošné recenzie bežné. Pri hľadaní slúchadiel sa na prvej stránke objavia len produkty neznámych značiek. Teda takých, o ktorých odborníci nikdy nepočuli. Pritom z 12-tisíc recenzií pri nich bolo 87 percent z neoverených nákupov.
Napríklad slúchadlá neznámej značky Celebrant mali 439 recenzií, všetky päťhviezdičkové, neoverené a odoslané v rovnaký deň, čo naznačuje, že boli vytvorené automaticky.
Loading
...