SAN FRANCISCO. Facebook ukladal v nezašifrovanej podobe nielen heslá miliónov užívateľov rovnomennej sociálne siete, ale aj prístupy k miliónom účtov na sieti Instagram.
Kalifornská spoločnosť vo štvrtok aktualizovala marcovú tlačovú správu o bezpečnostnom probléme, v ktorej pôvodne hovorila o desaťtisícoch zasiahnutých instagramových účtoch.
Milióny instagramových účtov bez šifry
Komentátorom neuniklo, že Facebook novú informáciu vypustil vo chvíli, keď americké médiá zamestnáva zverejnenie správy o ruských zásahoch do prezidentských volieb.

"Od chvíle, čo sme tento príspevok zverejnili, sme objavili ďalšie záznamy hesiel k Instagramu ukladaných v čitateľnom formáte. Teraz odhadujeme, že sa tento problém dotkol miliónov používateľov Instagramu. Budeme týchto používateľov informovať, rovnako ako sme to urobili u tých ostatných," znie štvrtková aktualizácia oznámenia z 21. marca.
Na problém vraj prevádzkovateľ prišiel v januári pri "rutinnej bezpečnostnej kontrole".
Z tlačovej správy nie je jasné, ako dlho boli heslá čitateľné, expert na počítačovú bezpečnosť Brian Krebs, ktorý v marci na chybu upozornil, však tvrdil, že súbory s heslami v bežnom textovom formáte vznikali od roku 2012.
Facebook, ktorý Instagram kúpil v roku 2012, zdôrazňuje, že heslá si mohli prečítať iba jeho zamestnanci.
Facebook má taktiku pre nepríjemné novinky
Zároveň uisťuje, že sa nepreukázalo žiadne zneužitie tejto medzery v zabezpečení. Problém už podľa tlačového vyhlásenia napravili.

"Toto je záležitosť, ktorú už médiá intenzívne pokrývali, ale skrátka chceme jasne uviesť, že sme sa jednoducho dozvedeli o ďalších heslách ukladaných týmto spôsobom," komentoval predstaviteľ Facebooku vývoj kauzy reportérovi amerického webu Recode Kurtovi Wagnerovi, ktorý na novú informáciu upozornil na twitteri.
"Načasovanie Facebooku s podobnými vyhláseniami je spravidla bravúrne. Tento update prichádza v rovnaké ráno ako Muellerova správa," napísal Wagner v odkaze na zverejnenie správy osobitného vyšetrovateľa FBI Roberta Muellera.
Komentátori už v minulosti poukazovali na to, že internetový gigant zverejňuje nepríjemné informácie v momentoch, kedy by im mohla byť venovaná menšia pozornosť.