BRATISLAVA. Slovenský pivný trh po rokoch stagnácie ožíva. Po predvlaňajšom medziročnom päťpercentnom náraste očakávajú slovenskí pivovarníci podobný trend aj za uplynulý rok.
V prípade spoločnosti Heineken Slovensko medziročný nárast predaja za vlaňajšok predstavoval takmer dve percentá. Naďalej ho ťahali najmä radlery, rástol ale aj predaj klasického piva.
Uviedol to v pondelok na stretnutí s médiami generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.
Zdôrazňujú zodpovedné podnikanie
Pre Heineken Slovensko, lídra na slovenskom pivnom trhu, je aj pre nasledujúce obdobie podľa generálneho riaditeľa spoločnosti kľúčové zodpovedné podnikanie, založené na trvalej udržateľnosti a ekologických riešeniach.
Spoločnosť sa dlhodobo venuje aj znižovaniu emisií CO2, ako aj opatreniam na znižovanie spotreby vody.

"Čakajú nás mnohé výzvy, na ktorých budeme spoločne s celým tímom s nadšením pracovať. Naším cieľom bude predovšetkým udržať a naďalej posilňovať hodnotu portfólia značiek a ich jednotlivé postavenie na trhu,“ povedal Rene Kruijt.
Nevyhnutnosťou zodpovedného prístupu však vidí spoločnosť Heineken aj v osvete pri konzumácii alkoholu u mladých ľudí. Práve preto bude pokračovať v rozvoji programu zodpovedného pitia a už existujúcej platformy Rozumne.sk.
Jeho cieľom je poskytovať informácie a presné fakty o alkohole a o jeho účinkoch na ľudský organizmus. V centre záujmu spoločnosti Heineken Slovensko v najbližšom období bude aj naďalej horeca (hotely, reštaurácie, kaviarne).
Pre svojich partnerov z tejto oblasti spustila spoločnosť digitálnu platformu Partner Heineken, ktorá umožňuje jednoduchý online nákup produktov a získavanie aktuálnych informácií.
Zákazníci majú prístup k viac ako 2 000 produktom pivných značiek, širokému portfóliu značkového alkoholu, doplnkov, ako aj nealkoholických nápojov.
Slováci si za kvalitu neváhajú priplatiť

"Predpokladáme, že aj v najbližšom období bude pokračovať trend tzv. premiumizácie pivného segmentu. Slovenskí konzumenti si totiž za kvalitu a obľúbenú chuť neváhajú priplatiť. Rovnako vidíme stále na vzostupe trend lokálnosti, čo potvrdzuje aj fakt, že Slováci dlhodobo uprednostňujú slovenské pivo a milujú tiež lokálne a menšie značky,“ dodal generálny riaditeľ Heineken Slovensko Rene Kruijt.
Heineken Slovensko je viac ako 19 rokov lídrom na slovenskom pivnom trhu so stabilným trhovým podielom na úrovni približne 42 percent.
Heineken Slovensko je súčasťou jednej z najväčších pivovarníckych skupín na svete – HEINEKEN N.V. Spolu so značkou Heineken, vlajkovou loďou portfólia spoločnosti, Heineken na Slovensku predáva slovenskú pivnú značku Zlatý Bažant, Corgoň a Kelt, regionálny Martiner, ako i niektoré známe zahraničné značky – Krušovice, Starobrno a Desperados.
Od roku 2015 sa Heineken Slovensko stal výrobcom najpredávanejšieho cideru na svete, značky Strongbow, ktorý vyrába v pivovare Hurbanovo a dodáva na trhy strednej a východnej Európy.