Živnostníci môžu s daniarmi uzatvoriť dohodu o elektronickej komunikácii, ostatným stačí čipový občiansky preukaz s e-podpisom.
BRATISLAVA. Podnikatelia si nedokážu vybaviť eKasu bez toho, aby sa registrovali na webe finančnej správy a mali tak prístup k svojej elektronickej schránke.
Iba cez portál sa dá žiadať o pridelenie takzvaných autentifikačných a identifikačných údajov, ktoré sa potom nahrajú do eKasy. O tieto údaje je možné požiadať ihneď, netreba čakať na kúpu novej pokladnice či upgrade starej.
Všetky firmy a živnostníci by mali mať v tomto momente podľa finančnej správy už funkčnú elektronickú komunikáciu. Firmy totiž musia elektronicky komunikovať už pár rokov, živnostníci od vlaňajšieho júla, ale prvýkrát si to väčšina z nich vyskúšala teraz v marci pri podaní daňového priznania.

Prístup na portál teda nemajú najmä noví podnikatelia, ktorí si teraz otvorili firmu alebo založili živnosť. Registrovať sa dá v niekoľkých krokoch. Mali by to urobiť čím skôr, pretože aktivácia prístupu môže trvať aj niekoľko dní.