BRATISLAVA. Od veľkonočných sviatkov neprešiel ani mesiac a reťazce začali na pulty opäť vykladať čokoládové figúrky.
Zajace, vajíčka či kuriatka v alobale obchody skúšajú rozpredať, ľudí lákajú na zľavy. Tie sa začínajú na desiatich či dvadsiatich percentách, čím je však čokoláda staršia, tým lacnejšie si ju môže zákazník kúpiť.
"Tovar, ktorý sa počas sezóny nepredá, zlacňujeme, aby sme predchádzali plytvaniu potravinami," tvrdí Kaufland.
Znížiť množstvo cukroviniek s veľkonočnou tematikou v sklade sa snaží aj Billa, preto takisto ponúka čokoládové vajíčka či iné cukrovinky v zľave.
Nevedia, koľko vyhadzujú
Koľko čokoládových vajíčok či zajacov v priemere každý rok reťazce rozpredávajú v zľavách, povedať nevedia. Rovnako nevedú štatistiky o počte vyhodených cukroviniek z konkrétnej sezóny.
"Závisí to od objednávok a úspešnosti predaja," vysvetľuje hovorkyňa reťazca Billa Kvetoslava Kirchnerová.