BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy s výstavby SR eviduje v niektorých oblastiach zvýšené čakacie lehoty na absolvovanie technickej a emisnej kontroly.
Tento stav je dôsledkom zvýšeného odborného dozoru spojeného s využitím monitorovacích záznamových zariadení druhej generácie, ktoré sa zaviedli na základe zákona.
Vyšší počet staníc sa osvedčil
V praxi to znamená, že na pracoviskách technickej a emisnej kontroly pribudli kamery, ktoré dôkladnejšie pokryjú celý priebeh kontrol.
Zámerom tejto zmeny má byť, aby sa kontroly robili poctivejšie a aby na cestách jazdili bezpečnejšie autá.
Súčasne sa podľa rezortu dopravy potvrdzuje, že rozhodnutie zvýšiť kapacity siete STK z minulého roka bolo správne.
Keďže tieto stanice sa ešte iba budujú, rezort dopravy reagoval na zvýšený nápor na vykonanie kontrol úpravou zmeny lehôt v notifikáciách, ktoré registrovaných vodičov včas upozornia na končiacu sa platnosť technickej a emisnej kontroly.
Upozornenie na koniec platnosti
SMS alebo e-mailové upozornenia budú odosielané prevádzkovateľom vozidiel, ktorí sa zaregistrovali na stránke www.jiscd.sk v lehotách 30 a 60 dní pred koncom platnosti TK a EK.
"Ukázalo sa, že zámer rozšíriť sieť staníc technickej a emisnej kontroly bol zmysluplný. Veríme, že čas na kontrolu sa po spustení nových staníc technickej a emisnej kontroly výrazne skráti," povedal minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek (Most-Híd).
"Chceme, aby na cestách jazdili bezpečné a ekologické autá, a aby kontrolné stanice boli dostupné pre každého prevádzkovateľa vozidla. Takisto odporúčam, aby využili systém bezplatných notifikácií, zaregistrovali sa na stránke www.jiscd.sk a nechali si zadarmo posielať upozornenia na blížiaci sa koniec platnosti technickej a emisnej kontroly," dodal Árpád Érsek.
Ministerstvo dopravy s výstavby vydalo 48 rozhodnutí o povolení na zriadenie stacionárnej stanice technickej kontroly nad rámec existujúcej siete.
Z uvedeného zoznamu vydaných povolení už má vydané oprávnenie na vykonávanie technickej kontroly jedna spoločnosť. Ostatné subjekty sú stále v rôznom štádiu rozpracovanosti.
Kontrolné stanice budú musieť mať svoje materiálne a technické zabezpečenie, vrátane personálneho obsadenia ľudí, ktorí budú mať potrebné certifikáty a absolvovať potrebné školenia.