BRATISLAVA. Reťazec Billa nepochybil, keď vo svojej reklame upozorňoval na to, že zákazníkom na pultoch neponúka mäso z Poľska, narozdiel od obchodov Lidl.
Rada pre reklamu v piatok na webe zverejnila rozhodnutie svojej arbitrážnej komisie. Záverom je, že Billa etický kódex reklamnej praxe neporušila.

„Lacný za každú cenu? Je poľský pôvod mäsa za nízke ceny naozaj tou správnou voľbou?“ pýta sa sieť Billa vo svojej reklame. Svoje produkty pritom reťazec porovnáva s Lidlom a tvrdí, že mäso v obchodoch Billa má poctivý slovenský pôvod.
S takýmto porovnaním prišiel reťazec necelé tri mesiace po kauze, v ktorej novinári odhalili, že na poľskom bitúnku zabíjali choré kravy.
„Arbitrážna komisia Rady pre reklamu je názoru, že reklama ako taká nedehonestuje konkurujúceho súťažiteľa, ani explicitne netvrdí, že mäso s poľským pôvodom je horšie, a to bez ohľadu na skutočnosť, že v ostatnej dobe boli zaznamenané udalosti, ktoré kvalitu poľských mäsových výrobkov dovážaných na Slovensko spochybňovali,“ píše komisia vo svojom rozhodnutí.
Okrem toho, danú reklamu považuje za „prípustnú obranu“. Billa totiž svojou kampaňou reagovala na Lidl, ktorý začal porovnávať ceny svojich výrobkov s cenami tovarov v Bille.
Spoločnosť Lidl reklama ich konkurenta nahnevala. "Reakcia spoločnosti Billa je zavádzajúca, pretože v Lidli zákazník nájde čerstvé hydinové mäso aj z Poľska, aj zo Slovenska. V žiadnom prípade by sme si nedovolili vyvolávať dojem nízkej kvality produktov na základe ich pôvodu," reagoval na ňu v polovici apríla hovorca Lidla Tomáš Bezák.
Rozhodovanie komisie sa pritom ešte neskončilo. Pozrie sa aj na to, či proti kódexu nekonal reťazec Lidl.
Rada pre reklamu je samoregulačný orgán a jej rozhodnutia sú záväzné iba pre členov. V zozname na internetovej stránke figuruje iba Billa. Keď však komisia nariadila reklamu upraviť, Lidl to v minulosti rešpektoval.