Piatok, 18. september, 2020 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Slovenská outdoorová značka stále vidí príležitosť pre rast

V Zajo stavili na vlastné predajne a e-shopy.

(Zdroj: Archív Zajo)

Chápe fungovanie zahraničných outdoorových značiek a dokáže držať s nimi krok v kvalite a trendoch. Zakladateľ slovenskej športovej značky Zajo Juraj Králik našiel svoj vlastný obchodný model a cez sieť vlastných predajní a e-shopy dokáže rásť doma i v zahraničí.

Od svojich štrnástich rokov je zvyknutý privyrábať si na rôznych brigádach. „Bol som sám sebe pánom. Ale v prvom ročníku na vysokej škole som si uvedomil, že by som už nemusel umývať okná na čerpacích staniciach a robiť podobné práce, že je čas skúsiť niečo vlastné,“ spomína Juraj Králik na moment, keď začal rozmýšľať o podnikaní.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé boli golfky

Nápad prišiel počas turistiky. V skupine, s ktorou chodieval na hory, mnohí nosili klasické trojštvrťové nohavice, ktoré boli v kombinácii s teplými podkolienkami a dobrými topánkami do hôr vhodnejšie ako dlhé.

Prečítajte si tiež: Fotografiu s úspešným športovcom chce každý. Aj známe firmy Čítajte 

„Nikto ich nevyrábal, ale zistil som si, že je o ne záujem." Golfky boli prvým produktom, s ktorým v roku 1996 skúsil preraziť. A podarilo sa, ľudia ich kupovali.

Nebolo to však len tak, do obchodu púšťal s veľkou vervou.

„Za fľašu vína som od kamaráta podnikateľa získal zoznam športových obchodov na Slovensku a všetky som osobne ponavštevoval. Vtedy majitelia väčšinou sami pracovali v obchode, a tak som sa s nimi na mieste mohol dohodnúť na spolupráci.“

Postupne pribudli ďalšie produkty ako návleky, bundy či roláky. V roku 2000 už mal 25 výrobkov a o rok neskôr obrat desať miliónov korún. „Začínal som bez úverov, iba s malou sumou od rodičov. Veril som tomu, čo robím, objavil som dieru na trhu.“

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5XVM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5XVM na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  2. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  7. Home (ale aj) Office
  8. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  9. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 28 654
  2. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 27 389
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 20 185
  4. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 15 249
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 13 327
  6. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 11 817
  7. Zažite liečivú silu minerálnych vôd. Obľubovali ich aj králi 10 266
  8. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 10 243
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 961
  10. Edícia autorov denníka SME: Malá kniha o zvieratách 3 8 373
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor a odborník na tropickú medicínu Vladimír Krčméry.
Komentár Petra Schutza

Deklarácia na uhoľ

Česko-slovenská hranica je dokladom, že na prvej konfrontácii s domácimi pandemikmi deklarácia zhorela na uhoľ.

Peter Schutz
Sam Bennett (vľavo) a Peter Sagan v závere 19. etapy na Tour de France 2020.
Generálny riaditeľ Národného centra zdravotníckych informácií  Peter Bielik.