Chápe fungovanie zahraničných outdoorových značiek a dokáže držať s nimi krok v kvalite a trendoch. Zakladateľ slovenskej športovej značky Zajo Juraj Králik našiel svoj vlastný obchodný model a cez sieť vlastných predajní a e-shopy dokáže rásť doma i v zahraničí.
Od svojich štrnástich rokov je zvyknutý privyrábať si na rôznych brigádach. „Bol som sám sebe pánom. Ale v prvom ročníku na vysokej škole som si uvedomil, že by som už nemusel umývať okná na čerpacích staniciach a robiť podobné práce, že je čas skúsiť niečo vlastné,“ spomína Juraj Králik na moment, keď začal rozmýšľať o podnikaní.
Prvé boli golfky
Nápad prišiel počas turistiky. V skupine, s ktorou chodieval na hory, mnohí nosili klasické trojštvrťové nohavice, ktoré boli v kombinácii s teplými podkolienkami a dobrými topánkami do hôr vhodnejšie ako dlhé.

„Nikto ich nevyrábal, ale zistil som si, že je o ne záujem." Golfky boli prvým produktom, s ktorým v roku 1996 skúsil preraziť. A podarilo sa, ľudia ich kupovali.
Nebolo to však len tak, do obchodu púšťal s veľkou vervou.
„Za fľašu vína som od kamaráta podnikateľa získal zoznam športových obchodov na Slovensku a všetky som osobne ponavštevoval. Vtedy majitelia väčšinou sami pracovali v obchode, a tak som sa s nimi na mieste mohol dohodnúť na spolupráci.“
Postupne pribudli ďalšie produkty ako návleky, bundy či roláky. V roku 2000 už mal 25 výrobkov a o rok neskôr obrat desať miliónov korún. „Začínal som bez úverov, iba s malou sumou od rodičov. Veril som tomu, čo robím, objavil som dieru na trhu.“