BRATISLAVA. Spotreba nealkoholických nápojov (limonády, minerálne a stolové vody, džúsy, ľadové čaje a energetické nápoje) sa na Slovensku v minulom roku zvýšila o dve percentá.
Rast ťahali predovšetkým minerálne vody a energetické nápoje. Naopak, limonády v spotrebe medziročne klesli o 2 percentá. Vyplýva to z údajov spoločnosti Nielsen.
Medzi limonádami majú najväčší podiel predaja kolové nápoje, a to na úrovni 64 %.
„Tržby z ich predaja dosiahli 69 miliónov eur a ich objem medziročne vzrástol o 1,3 %,“ uviedla Mária Hukelová zo spoločnosti Nielsen. Dvojkou medzi limonádami je hroznová príchuť (11 %) a tretiu priečku v predaji limonád obsadila pomarančová príchuť (10 %).
Podľa údajov Únie európskych asociácií nealkoholických nápojov (UNESDA)
Slovensko v ďalšej kategórii nealkoholických nápojov - v konzumácii bezkalorických nápojov stále zaostáva za európskym priemerom.
“Na Slovensku bezkalorické nealkoholické nápoje tvoria iba 10 % predajov a záujem o ne v posledných rokoch rastie len veľmi mierne. V celoeurópskom priemere pritom bezkalorickým nápojom patrí už 24 % z celkových predajov,“ doplnila spoločnosť Nielsen.
Najčastejšie volia bezkalorické varianty nápojov Briti (53 %) a Nóri (51 %). Slováci sa držia na najnižších priečkach v EÚ.
Nielsen je celosvetová spoločnosť zaoberajúca sa meraním a analýzou údajov. Poskytuje celkové pochopenie toho, čo spotrebitelia na svete sledujú a kupujú. Pôsobí vo viac ako 100 krajinách sveta.