Vypočujte si podcast
- Odoberajte zadarmo: Apple podcasty | Google podcasty | Spotify | RSS
- Čo je to podcast? | Ako počúvať na iPhone? | Ako počúvať na Androide?
- Všetky diely podcastu Index
„Užívanie výživových doplnkov pre zvieratá má pre ľudí riziká, pretože neboli skúmané ich dopady na ľudský organizmus,“ varuje v podcaste Index 2. viceprezidentka Slovenskej lekárnickej komory Miroslava Snopková, ktorá je vedúcou lekárničku v lekární Farmaceutickej fakulty Univerzity Komenského.
Reaguje tak na správu, že Česi si kupujú a jedia prípravky pre kone. Táto správa totiž minulý týždeň obletela slovenský internet, patrila medzi najčítanejšie aj na sme.sk.
Snopková potvrdzuje, že aj Slováci si v lekárňach pýtajú prípravky pre kone, lekárnikom argumentujú internetovými diskusiami, podľa ktorých preparáty pomáhajú na kĺby.
V aktuálnej epizóde podcastu Index Snopková tiež vysvetľuje, aké sú ďalšie podivné trendy pri predaji výživových doplnkov, ako vôbec funguje ich predaj, aké výhody a nevýhody má, že veľa lekární dnes vyzerá ako supermarket a či sú akciové letáky na lieky prospešné alebo rizikové pre pacientov.
Výber ekonomických správ uplynulých dní
Uber neodvezie zákazníkov s nízkym hodnotením, zmenu chystá spoločnosť v USA. Je pravdepodobné, že časom sa potom pravidlo presunie aj do Európy.
Vodiči si to pochvaľujú. Zle zvyknú hodnotiť zákazníkov, ktorí v aute jedia, búchajú dvermi či ignorujú pokyny.
Česká skupina PPF miliardára Petra Kellnera, ktorá na Slovensku vlastní operátora O2, chce kúpiť porovnávač cien Heuréka.
Čínska štátna spoločnosť China UnionPay začne vydávať debetné a kreditné karty v Európe. Licenciu na to nepotrebuje, pretože ich bude vydávať ako subdodávateľ európskych bánk a fintechových spoločností.
UnionPay je podľa Financial Timea najväčším vydavateľom platobných kariet na svete.
Automobilky zvažujú, či budú ďalej vyrábať malé mestské vozidlá. Koniec malých áut Karol a Adam oznámil už nemecký Opel.
Dôvodom sú emisné pravidlá, ktoré sú pri malých vozidlách ťažšie splniteľné, pretože zmenšovanie ekologických technológií je nákladné.
Európska investičná banka podľa Hospodárskych novín pozastavila financovanie konzorcia, ktoré stavia bratislavský obchvat diaľnicu D4 a rýchlostnú cestu R7.
Dôvodom je podozrenie, že do základov vkladajú nebezpečný a málo kvalitný odpad. Pozastavenie potrvá do vyšetrenia situácie.