SME

Váhostav postaví časť obchvatu Prešova na R4

Váhostav chce pri výstavbe maximálne využiť svoje vlastné kapacity.

Ilustrčné fotoIlustrčné foto (Zdroj: SME/Gabriel Kuchta)

BRATISLAVA. Stavebná spoločnosť Váhostav - SK, a. s., (Váhostav) so sídlom v Bratislave potvrdila, že dostala od Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s. (NDS) akceptačný list o prijatí ponuky na výstavbu prvej etapy severného obchvatu Prešova na rýchlostnej ceste R4.

Zákazka za vyše 142 miliónov

Ponuka združenia na čele s Váhostavom vo výške 142,9 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) bola vo verejnej súťaži vyhodnotená ako najvýhodnejšia spomedzi piatich uchádzačov.

Partnerom Váhostavu v združení je firma TuCon, a. s., Žilina. Zákonná lehota na podanie námietok ostatnými uchádzačmi končí 17. júna.

SkryťVypnúť reklamu

"Keďže spoločnosť Váhostav - SK je pripravená okamžite začať realizovať zákazku, akonáhle investor Národná diaľničná spoločnosť vyzve k podpisu zmluvy, podnikne Váhostav - SK kroky k začatiu výstavby," uviedol mediálny zástupca stavebnej spoločnosti Tomáš Halán.

Tunel Bikoš

Prvú časť severného obchvatu Prešova na R4 považuje Váhostav za štandardný a obdobný tým, ktoré už v minulosti staval. Súčasťou prešovského úseku R4 bude tunel Bikoš v dĺžke 1,1 kilometra.

"Keďže partner v združení firma TuCon sa zaoberá predovšetkým razbou tunelov, delenie výkonov v združení bude zodpovedať tejto skutočnosti. Nateraz sa nepredpokladá, že by sa na danom úseku vyskytli nepredvíteľné udalosti a predpokladaný termín 1 340 dní (tri roky a deväť mesiacov) by mal byť dodržaný," dodal Halán.

SkryťVypnúť reklamu

Váhostav chce pri výstavbe maximálne využiť svoje vlastné kapacity, ako aj všetky dostupné technologické postupy.

Predpokladaná cena stavebných prác na výstavbe prvej etapy severného obchvatu Prešova na R4 bola takmer 170 miliónov eur bez DPH.

Termín - rok 2023

Ponuka úspešného uchádzača vedeného Váhostavom dosahuje 84 percent z očakávanej hodnoty zákazky. Úsek by mal byť dokončený v roku 2023. Výstavba prvej časti obchvatu Prešova na R4 bude financovaná z prostriedkov štátneho rozpočtu.

"NDS vyhodnotila ponuky a 6. júna odoslala uchádzačom oznámenie o výsledku. Víťazným uchádzačom sa stalo združenie Váhostav - SK a TuCon. Toto rozhodnutie zatiaľ nie je právoplatné, nakoľko ostatní uchádzači môžu podať odvolanie do desiatich dní od doručenia rozhodnutia NDS," uviedla v piatok hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničiari plánujú podpísať zmluvu o dielo s vybraným združením v druhom júlovom týždni, s prácami by sa malo začať 29. júla.

"Tieto termíny platia iba za predpokladu, že nepríde k odvolaniu voči rozhodnutiu NDS o vyhodnotení ponúk," poznamenala Michalová.

Prečítajte si tiež: Cesta z Vojky popod Dunaj má fungovať o tri roky Čítajte 

Najväčšie zdržanie pri vyhodnocovaní súťaže spôsobilo viacnásobné overovanie stavebných referencií z Ázie.

NDS vyhodnotila ponuky piatich uchádzačov, kritériom bola cena. Druhú najnižšiu cenu v tendri predložila spoločnosť Hochtief SK, s. r. o., Bratislava, a to vo výške 143,6 mil. eur bez DPH. Tretie v poradí združenie spoločností Eurovia SK, a. s., Košice (vedúci člen), Eurovia CS, a. s., Praha a Doprastav, a. s., Bratislava a Metrostav, a. s., Praha chcelo časť prešovského obchvatu postaviť za 144,4 milióna eur. Združenie Strabag, s. r. o., (vedúci člen) a Tubau, a. s., Bratislava navrhlo cenu výstavby v objeme 153,2 milióna eur a združenie Inžinierske stavby, a. s., Košice (hlavný člen), PORR, s. r. o., Bratislava a Chemkostav IS, s. r. o., predložilo ponuku vo výške 188,4 mil. eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Úsek R4 bude mať plný profil so štyrmi pruhmi, šírku 24,5 metra a navrhovanú rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.

"Začiatok stavby sa nachádza v križovatke Prešov, západ, ktorá je v súčasnosti realizovaná v rámci výstavby diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh.

Koniec úseku je v kilometri 4,3 za mimoúrovňovou križovatkou Prešov, sever, ktorá je križovatkou R4 Prešov - severný obchvat a preložky cesty I. triedy I/68," uviedla NDS v tendri.

Obchvaty Prešova

Súvisiace témy: Juraj Široký, Diaľnice
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 185
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 679
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 771
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 4 152
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 264
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 207
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 517
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 372
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Budova Európskej centrálnej banky vo Frankfurte nad Mohanom.

Iba jedna zo 64 bánk nesplnila požiadavky na zadlženosť.


TASR
Čierne olivy

Americký trh sa stáva nerentabilným.


TASR

Tranzit plynu cez Českú republiku na Slovensko klesol prakticky na nulu.


SITA
Ilustračné foto.

Stalo sa tak prvýkrát v histórii krajiny.


TASR 5
  1. Jozef Mačo: Nelegálne skládky odpadu pri osadách nemajú odstraňovať obce. Nie že nemajú, nesmú.
  2. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  3. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  4. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  5. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  6. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  7. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  8. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 295
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 387
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 366
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 777
  5. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 203
  6. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 7 032
  7. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 578
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 051
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťZatvoriť reklamu