BRATISLAVA. Druhý najväčší obchodný reťazec Lidl na Slovensku otvára špeciálnu predajňu.
Nebude v nej ponúkať potraviny, na ktoré sú zákazníci zvyknutí z bežných predajní Lidl. Informáciu zverejnil ekonomický týždenník Trend . V tomto prípade pôjde o takzvaný outlet, teda predajňu s novým, ale zlacneným tovarom, ktorý sa nepredal v iných predajniach počas akcií.
Lidl outlet otvorí v Ilave, kde mal doteraz klasickú „potravinovú“ predajňu.
Keďže Lidl nenašiel pre priestory bývalej predajne využitie, rozhodol sa pre nový druh obchodu.
Outlet bude mať kratšiu otváraciu dobu a nebude fungovať na princípe doobjednávania tovarov ako bežné predajne.
Práve naopak, v outlete bude Lidl vypredávať tovar, ktorý sa nepredal v jeho bežných obchodoch, v zľavách až do 70 percent.
O novinkách v outlete sa kupujúci nedozvedia z letákov, ako je to bežné.
Na pultoch bude mať rôznorodý tovar - oblečenia, sezónne potreby ako napríklad príslušenstvo pre gril, športové náradie, nástroje do záhrady, ale aj hračky a elektroniku.
Pre reťazec nejde o úplnú novinku, rovnaké outlety má v zahraničí, avšak podľa Trendu nie sú v strednej ani východnej Európe vôbec bežné.
Či plánuje Lidl rozširovať tento model do viacerých miest na Slovensku, nevedno.
Lidl je po britskom reťazci Tesco druhým najväčším reťazcom na Slovensku. V roku 2017, kedy zverejnil poslednú účtovnú závierku, dosahoval tržby 1,15 miliardy eur a zisk 110,6 milióna eur.
Tesco dosiahlo za rovnaký rok tržby 1,45 miliardy eur a zisk 93 miliónov eur. Tretím najväčším reťazcom je zatiaľ Kaufland, sestra Lidla, s tržbami 1,07 miliardy eur a ziskom takmer 50 miliónov eur.
Tesco ani Kaufland zatiaľ na Slovensku podobný koncept, akým je outlet, nemajú.