ŠTOKHOLM. Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) oznámil za 2. kvartál obchodného roka 2018/2019 mierny pokles zisku, pod čo sa podpísala prebiehajúca transformácia spoločnosti. Tržby však vzrástli o vyše desatinu.
Spoločnosť uviedla, že zisk pred zdanením za obdobie od marca do konca mája dosiahol 5,93 miliardy švédskych korún (562,43 milióna eur).
V rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka dosiahol zisk reťazca 6,01 miliardy SEK.
Napriek tomu, že pokles nebol výrazný, firma zaostala za odhadmi analytikov. Tí počítali s poklesom zisku na 6 miliárd SEK.
Čisté tržby dosiahli 57,47 miliardy SEK. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka sa tak zvýšili o 11 percent.
"Keďže spokojnosť zákazníkov a s tým súvisiace tržby rastú, spoločnosť zintenzívnila proces transformácie. To sa odrazilo na vývoji zisku," uviedla firma s tým, že sa prispôsobuje meniacim sa požiadavkám zákazníkov.
Investuje preto viac do internetového predaja a upravuje plány, čo sa týka otvárania nových kamenných prevádzok.
(1 EUR = 10,5435 SEK)