STUTTGART. Po slabom štarte do roku 2019 sa automobilka Porsche dostala do tempa a napokon v prvom polroku predala o 2 percentá viac áut než v rovnakom období vlaňajška. Vedenie firmy o tom informovalo v utorok v Stuttgarte.
Porsche na konci prvého štvrťroka zápasilo s viacerými problémami. Medzi nimi bolo aj neplnenie novej normy WLTP a jeho zaostávanie v predaji medziročne dosahovalo 12 percent.

Porsche v prvom polroku dodalo na trh 133.484 vozidiel. Viac ako tretina z nich boli Macany. Ide o malé terénne vozidlo, ktoré je u zákazníkov z jeho výroby najobľúbenejšie.
Automobilke sa darilo najmä na čínskom trhu. V prvom štvrťroku aj tam zaznamenala medziročný pokles predaja 10 percent, ale do konca júna dosiahla prírastok 28 percent. V Spojených štátoch sa predaj zvýšil medziročne o 3 percentá.
Vedenie Porsche slabý výsledok prvej štvrtiny roka odôvodnilo aj tým, že veľa zákazníkov sa rozhodlo vyčkávať na zníženie dane z pridanej hodnoty.
V Nemecku a v celej Európe sa však negatívny trend zo začiatku roka nepodarilo prekonať. V porovnaní s vlaňajškom je pokles predaja áut viac ako 10 percent.
"V Európe sme podľa očakávania v druhom štvrťroku pociťovali dozvuky prechodu na plnenie normy WLTP," uviedol člen správnej rady zodpovedný za distribúciu vozidiel Detlev von Platen.