SME
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

ČESMAD Slovakia podporuje odškodnenie dopravcov, ktorých sa dotkol kartel výrobcov kamiónov

Kauza sa týka približne štyristo dopravných firiem na Slovensku.

ČESMADČESMAD (Zdroj: TASR/Štefan Puškáš)

BRATISLAVA. Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia podporuje celoeurópsku iniciatívu na vymáhanie náhrady škôd prepravcov, ktoré im vznikli v dôsledku kartelu viacerých popredných výrobcov nákladných automobilov.

Kauza predaja a lízingu kamiónov za zvýšené ceny, trvajúca niekoľko rokov, sa podľa najväčšieho slovenského združenia cestných dopravcov týka približne štyristo dopravných firiem na Slovensku a viac ako desaťtisíc registrovaných vozidiel.

"Združenie ponúklo pomoc svojim členom, ktorí mali možnosť zapojiť sa do prípadu a domáhať sa kompenzácie za zvýšenú cenu zakúpených nákladných vozidiel prostredníctvom registrácie. S advokátskou kanceláriou Hausfeld podpísal ČESMAD Slovakia zmluvu o sprostredkovaní," informovala agentúru SITA hovorkyňa združenia dopravcov Martina Baumann.

SkryťVypnúť reklamu

Dve žaloby

Európski dopravcovia, ktorých zastupuje advokátska kancelária, žiadajú súdnou cestou finančnú náhradu škody, ktorá im vznikla zakúpením nákladných automobilov od ich výrobcov. Tí podľa rozhodnutia Európskej komisie uzatvorili kartelovú dohodu pri určení cien vozidiel s hmotnosťou nad šesť ton predávaných počas štrnástich rokov v období 1997 až 2011.

Komisia udelila v rokoch 2016 a 2017 za účasť v karteli rekordné pokuty za vyše 3,8 miliardy eur výrobcom nákladných vozidiel MAN, Daimler-Benz, Volvo/Renault, DAF, IVECO a Scania.

Spoločnosť Financialright claims GmbH (Financialright), ktorá v kauze spolupracuje s advokátskou kanceláriou Hausfeld, podala koncom rokov 2017 a 2018 dve žaloby proti kartelovej dohode výrobcov kamiónov na mníchovskom súde.

SkryťVypnúť reklamu

Prvá žaloba sa vzťahovala na kúpu a lízing kamiónov v rokoch 1997 až 2016, zahŕňala nároky na takmer 85-tisíc vozidiel, z toho 6 946 zo Slovenska. Výrobcovia zodpovední za kartel tvrdili, že v tomto prípade neexistujú žiadne nároky na náhradu škody.

Pripravujú tretiu žalobu

Druhá žaloba sa týkala kamiónov v rokoch 2003 až 2016, zahŕňala takmer 65-tisíc vozidiel, vrátane 1 420 zo SR.

"Keďže bolo ukončené ekonomické posúdenie škôd, táto druhá žaloba už bola podaná ako plnohodnotná žaloba o náhradu škody. Požadovaná náhrada škody bola v celkovej výške 422 miliónov eur. Z ekonomického posúdenia pre slovenské nákladné vozidlá vyplýva rozpätie navýšenia cien od 2,8 do 13,8 percenta v závislosti od dátumu obstarania, výrobcu nákladných vozidiel, normy EURO a objemu kamiónov," uviedla Baumann.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosti Financialright a Hausfeld informovali, že v súčasnosti pripravujú tretiu žalobu. Cestní dopravcovia dotknutí kartelom si môžu zaregistrovať nárok na odškodnenie bez nákladov alebo nákladových rizík do konca júla na portále www.truck-damages.com.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 5. 2022)
USD 1.042
AUD 1.506
CZK 24.710
JPY 135.010
CAD 1.347
GBP 0.851
HUF 385.850
PLN 4.668
CHF 1.048
SEK 10.498

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 237
  2. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 7 060
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 471
  4. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 461
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 472
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 378
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 026
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny 1 383

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 626
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 202
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 618
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 913
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 700
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 482
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 915
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 576
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Kedy sa vlády menia na zločinecké skupiny. Veľa otázok, málo odpovedí
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Zásadný problém tejto koalície je spôsob, akým vznikala.


21 h
Norbert Moravanský.

Znásilnenie ako súčasť vojnovej mašinérie je obludné.


a 1 ďalší 22 h
Ilustračné foto.

Poisťovne prerábajú klientom zmluvy, podľa nich nezodpovedajú realite.


23 h
Švédska šéfka diplomacie Ann Lindeová

Z Azovstaľu evakuovali viac ako 200 vojakov.


a 6 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Analytici očakávajú, že objem ruského dovozu do Indie bude rásť aj v ďalších mesiacoch.


TASR 1 h

V medziročnom porovnaní podporil rast slovenskej ekonomiky predovšetkým domáci dopyt.


TASR 4 h
Farma v Topoľovke zrejme končí.

Patrila k najväčším na Slovensku.


16 h
Minister financií Igor Matovič.

Návrh pôjde v stredu na rokovanie vlády a vo štvrtok do parlamentu.


TASR 21 h

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  3. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  8. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 626
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 202
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 618
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 913
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 5 700
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 482
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 915
  8. Tomáš Vodvářka: Další tragická zpráva z Ruské federace 2 576
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Adam Valček: Kedy sa vlády menia na zločinecké skupiny. Veľa otázok, málo odpovedí
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu