PARÍŽ. Francúzska automobilka Renault oznámila za 1. polrok pokles predaja vozidiel o takmer 7 %. Výsledky ovplyvnil najmä predaj áut rovnomennej značky.
Spoločnosť informovala, že za obdobie január až koniec júna predala 1,94 milióna vozidiel. V rovnakom období minulého roka to bolo 2,08 milióna, čo predstavuje pokles o 6,7 %.
Pokles predaja je však o niečo miernejší než rozsah poklesu celosvetového trhu s autami, ktorý dosiahol 7,1 %.

Pod pokles sa podpísala najmä rovnomenná značka Renault. Predaj jej áut klesol o 11,5 %. Naopak, predaj áut značky Dacia vzrástol o 4,5 % a ruskej značky Lada o 6,8 %.
Na európskom trhu predaj stagnoval, ak sa však región rozšíri aj o Afriku, Blízky východ a Indiu, v takom prípade zaznamenal predaj pokles o 27,7 %.
Hlavným dôvodom je stiahnutie sa firmy v roku 2018 z Iránu, aby sa vyhla hroziacim americkým sankciám.
V regióne Eurázie po započítaní Ruska klesli predaje o 5,2 % a v Amerikách o 3,9 %. Renault však očakáva, že brazílsky trh sa tento rok zotaví, pričom počíta s 8-percentným rastom.
Renault oznámil výsledky predaja deň po svojom rivalovi PSA Group, ktorý vykázal ešte horšie čísla.
PSA v pondelok (15. 7.) informoval, že za 1. polrok tohto roka predal 1,9 milióna vozidiel, čo medziročne znamená pokles o 12,8 %.
Celkové výsledky za 1. polrok plánuje Renault oznámiť 26. júla.