SME

Nissan a Renault uvažujú o zmenách v dohode o partnerstve

Automobilky sa snažia oživiť rozhovory o fúzii.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: TASR/AP)

TOKIO, PARÍŽ. Automobilky Nissan a Renault uvažujú o zmenách vo svojej dohode o partnerstve v snahe oživiť rozhovory o fúzii Renaultu s koncernom Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Uviedli to americké noviny Wall Street Journal (WSJ) s odvolaním sa na e-maily, do ktorých mali možnosť nahliadnuť.

Zmeny v dohode

Nissan údajne chce, aby Renault znížil svoj podiel v japonskej automobilke zo súčasných 43,4 %.

Diskusie, ktoré sú v počiatočnom štádiu, sa začali krátko po júnovom kolapse potenciálnej dohody medzi Renaultom a FCA.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhovory by mohli trvať až do konca roka, napísal WSJ, podľa ktorého by však v septembri mohli priniesť predbežné memorandum o porozumení o reštrukturalizácii aliancie.

Nissan a FCA uviedli, že nebudú komentovať správu WSJ a Renault sa k nej zatiaľ nevyjadril.

Koncern FCA v júni obvinil z kolapsu dohody o fúzii s Renaultom francúzsku vládu, ktorá vlastní 15-% podiel v tejto automobilke.

Agentúry už v júni špekulovali, že oživenie plánov na fúziu FCA a Renaultu môže závisieť od toho, či francúzska spoločnosť zníži svoj podiel v Nissane.

Zdroj blízky francúzskej automobilke v júni povedal, že FCA sa stiahol z rokovaní po tom, ako sa francúzska vláda snažila odložiť rozhodnutie o dohode v rámci predstavenstva Renaultu, aby získala podporu Nissanu.

SkryťVypnúť reklamu

Japonská automobilka totiž upozornila, že úplná fúzia Renaultu a FCA by výrazne zmenila štruktúru jej aliancie s Renaultom a údajne žiadala zásadné preskúmanie ich vzťahu.

Žiadajú záruky

Okrem toho francúzska vláda vraj požadovala od FCA záruky, že Francúzsko nestratí pracovné miesta, a tlačila tiež na vyplatenie dividend akcionárom spoločnosti Renault vrátane vlády.

Uviedli to zdroje oboznámené s rozhovormi. FCA v pôvodnom návrhu neponúkol akcionárom Renaultu žiadne špeciálne dividendy.

Fiat následne vyhlásil, že vo Francúzsku v súčasnosti neexistujú také politické podmienky, aby toto zlúčenie úspešne pokračovalo.

Obe spoločnosti pritom investorom povedali, že fúzia by znížila prevádzkové náklady a investície o 5 miliárd eur ročne.

FCA by vďaka nej získal prístup k špičkovej technológii elektrického pohonu Renaultu, a splnil by tak normy pre automobily s nulovými emisiami.

SkryťVypnúť reklamu

Renault by mal zase podiel na trhu taliansko-amerického koncernu FCA s Jeepmi a úžitkovými vozidlami RAM.

Renault

Súvisiace témy: Nissan, Japonsko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 4. 2025)
USD 1.106
AUD 1.810
CZK 25.142
JPY 160.560
CAD 1.570
GBP 0.850
HUF 405.700
PLN 4.263
CHF 0.941
SEK 10.974

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 16 561
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 017
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 345
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 169
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 2 934
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 651
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 2 430
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Po Trumpovom ohlásení ciel začali burzy padať.

V akej fáze sa trhy nachádzajú a v čom sú rozdiely s finančnou krízou.


Oslavy 80. výročia oslobodenia Bratislavy na Slavíne.

Čo je Slavín a kto všetko sa tam zišiel?


68
Akciové trhy prudko klesajú.

Pohľad na portfóliá investorov nepotešia.


146
Peter Tkačenko.

Fico môže Danka buď upratať, alebo ignorovať.


11
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 666
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 281
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 69 654
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 627
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 19 670
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 10 574
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 721
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 064
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu