BRATISLAVA. Spoločnosť Slovenská pošta, a. s., v dovolenkovom období môže uložiť doručené listové zásielky na vlastných pobočkách.
Ľudia a organizácie sa tak nemusia obávať o bezpečnosť svojej pošty v preplnenej poštovej schránke.
Cez službu Dovolenkový servis je možné dať listy uložiť na pošte na tridsať dní a po návrate z dovolenky si ich možno vyzdvihnúť osobne alebo nechať doručiť na pôvodnú adresu. Slovenská pošta o tom informovala v utorok v tlačovej správe.
Zákazníci zároveň môžu požiadať aj o zasielanie SMS a e-mailových oznámení, aby mali prehľad o listoch doručených cez dovolenku.
Slovenská pošta zasiela oznámenia k zapísaným listom, teda s podacím číslom, napríklad pri doporučených listoch či úradných zásielkach.
"Po návrate z dovolenky si môžu zákazníci svoje listy vyzdvihnúť osobne na pošte alebo im ich doručíme na pôvodnú adresu. Termín doručenia listov na pôvodnú adresu si zákazník dohodne vopred s pobočkou pošty," uviedla hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská.
Neprevzaté zapísané listy vráti Slovenská pošta ich odosielateľovi po uplynutí odbernej lehoty.
"Štandardná odberná lehota pre vyzdvihnutie zapísaných listov je osemnásť dní, s dovolenkovým servisom si ju zákazník predĺži až na tridsať dní (s výnimkou úradných zásielok). Službu si zákazníci objednajú vyplnením tlačiva Žiadosť o poskytnutie služby Dovolenkový servis," priblížila Rovenská.
Tlačivo na podanie žiadosti je k dispozícii aj portáli www.posta.sk. "Odloženie zásielok počas dovolenky na pobočke stojí od 4,90 €," dodala Rovenská.