BRATISLAVA. Blogovacia a sociálna sieť Tumblr je príkladom toho, ako sa dá ľahko na technologickej firme prerobiť miliarda dolárov. Respektíve, ako jej hodnotu poslať na úplné dno.
Telekomunikačný operátor Verizon predal Tumblr za tri milióny dolárov americkej technologickej spoločnosti Automattic, ktorú preslávila online platforma na publikovanie článkov WordPress.
Predajná cena je len nepatrnou kvapkou z pôvodnej hodnoty. Portál BuzzFeed jej dramatický prepad ironicky komentoval názornou ukážkou siedmich bytov v New Yorku, ktoré majú rovnakú hodnotu, ako má v súčasnosti Tumblr.
Ako sa začal pád
Úspech sociálnej siete dosiahol vrchol v roku 2013, keď platformu odkúpila spoločnosť Yahoo za 1,1 miliardy dolárov. Bola to v tom čase jedna z najväčších akvizícií Yahoo a dá sa porovnať so sumou, ktorú zaplatil Facebook v roku 2010 za sociálnu sieť Instagram.

Tumblr pritom pôvodným investorom nezarábal. Rok pred transakciou tržby siete dosahovali len 13 miliónov dolárov, hoci to bola jedna z najrýchlejšie rastúcich sociálnych sietí na svete s 300 miliónmi návštev mesačne.
Dôvodom nízkych tržieb bol konzervatívny postoj šéfov Tumblr, ktorí na stránku nechceli vpustiť komerciu. To sa po vstupe Yahoo zmenilo a na Tumblr sa už začala objavovať reklama.
Vtedajšia šéfka Yahoo Marissa Mayerová chcela kúpou sociálnej siete posilniť postavenie firmy na poli mobilnej reklamy a plánovala ju vrátiť do konkurenčného boja s Facebookom a Googlom.
“Sľubujem, že to nepokašleme. Kombinácia Tumblr + Yahoo môže rozšíriť publikum spoločnosti Yahoo o 50 percent na viac ako miliardu návštev mesačne a zvýšiť návštevnosť približne o 20 percent,” napísala s veľkými očami po ohlásení transakcie M. Mayerová.
Už vtedy analytici šéfku upadajúceho gigantu varovali, že Tumblr môže byť mínovým poľom.