BRATISLAVA. Americký online predajca Amazon zvyšuje poplatky pre tisícky malých a stredných francúzskych firiem o tri percentá v reakcii na novú digitálnu daň, ktorej schválenie presadila francúzska vláda.
Cieľom trojpercentnej digitálnej dane, ktorú francúzsky parlament odobril v júli, je podľa vlády krajiny vyrovnať podmienky medzi veľkými technologickými spoločnosťami a miestnymi podnikmi.
Krok Amazonu tak komplikuje snahu Francúzska o kontrolu takých firiem, ako sú Amazon, Facebook a Google. Informuje o tom portál cnbc.com.
Francúzska daň je zameraná na firmy, ktoré z "digitálnych aktivít" dosahujú ročné tržby aspoň 750 miliónov eur, pričom ich tržby v krajine sú aspoň 25 miliónov eur.

Daň sa uplatňuje so spätnou platnosťou od 1. januára tohto roka a odhaduje sa, že vo Francúzsku sa jej prostredníctvom vyberie 500 miliónov eur ročne.
Francúzska daň sa už skôr stretla s negatívnou reakciou. Prezident USA Donald Trump inicioval prešetrovanie tohto opatrenia a pohrozil odvetnými clami, pričom uviedol, že "sa neférovo zameriava na americké spoločnosti".
Ekonómovia a technologické firmy vrátane Amazonu varovali, že francúzska daň nakoniec povedie k zvýšeniu cien pre spotrebiteľov.