SME

Železničná spoločnosť chce dať za dodávku a servis bŕzd takmer 10 miliónov eur

ZSSK uzavrie rámcovú dohodu s vybranými dodávateľmi na 24 mesiacov.

Ilustračná snímka. Ilustračná snímka. (Zdroj: ARCHÍV ZSSK)

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) plánuje vynaložiť na dodávku bŕzd a ich častí, ako aj na ich opravy za štyri roky, vrátane opcie na dva roky, spolu takmer 10 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Národný osobný vlakový dopravca vyhlásil dve príslušné verejné súťaže. Predpokladaná cena za dodanie bŕzd a ich častí, ktoré sú súčasťou systémov brzdenia železničných koľajových vozidiel vo vlastníctve ZSSK, je 4,3 mil. eur bez DPH.

Odhadované náklady na opravy bŕzd a ich častí sú 5,55 mil. eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

ZSSK obstaráva brzdy a ich časti ako aj ich opravy pre 641 hnacích koľajových vozidiel a pre 863 osobných a špeciálnych vozňov.

"Podľa schvaľovacích dokumentov výrobcov a UIC (Medzinárodný zväz železníc) môžu byť brzdy a časti bŕzd vyrobené výhradne spoločnosťami DAKO-CZ, a. s., Třemošnice, Česká republika, Knorr-Bremse GmbH, Mödling, Rakúska republika a KOVIS d. o. o., Brežice, Slovinsko," uviedla v tendroch ZSSK.

Brzdy a ich časti môžu opravovať len organizácie, ktorým na to dali výrobcovia oprávnenie a ktoré majú aj oprávnené a vyškolené osoby.

"Uplatnenie neautorizovaných spoločností od iných výrobcov bŕzd a časti bŕzd a osôb bez vyškolenia než sú uvedení v súťažných podkladoch, vylučuje aj zákon o dráhach z dôvodov zaručenia bezpečnosti," dodala ZSSK.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazka na dodávku bŕzd a ich časti je rozdelená na tri časti - na brzdy a časti bŕzd typu DAKO za 3,83 mil. eur, brzdy a časti bŕzd Knorr za 307,2 tis. eur a brzdové kotúče KOVIS a príslušenstvo za 307,2 tis. eur bez DPH.

Tender na opravy bŕzd a ich častí má dve časti - brzdy a ich časti typu DAKO za 5,1 mil. eur a brzy a ich častí tapu Knorr za 450 tis. eur bez DPH.

Lehota na predkladanie a otváranie ponúk je v prvej zákazke 30. septembra a v druhej 2. októbra, platiť musia minimálne do 31. mája 2020.

ZSSK uzavrie rámcovú dohodu s vybranými dodávateľmi na 24 mesiacov s možnou opciou na ďalších 24 mesiacov v rovnakom finančnom objeme.

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., vznikla ako samostatný osobný dopravca začiatkom roku 2005. Je jednou z troch nástupníckych spoločností bývalých jednotných železníc.

SkryťVypnúť reklamu

Má základné imanie 212,44 milióna eur a jej jediným akcionárom je štát v zastúpení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Spoločnosť vykonáva osobnú dopravu vo verejnom záujme na základe objednávky štátu a od decembra 2016 opäť prevádzkuje komerčné IC vlaky bez podpory štátu.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (17. 5. 2025)
USD 1.119
AUD 1.746
CZK 24.936
JPY 163.050
CAD 1.564
GBP 0.843
HUF 403.050
PLN 4.260
CHF 0.938
SEK 10.933

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 14 619
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 8 916
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 236
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 222
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 963
  6. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 869
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 684
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 061
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 503
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 872
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 811
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 129
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 974
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 263
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Sídlo medzinárodnej ratingovej agentúry Fitch Ratings v New Yorku.

Slovensko má vo Fitch horšiu známku než v S&P.


TASR
Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen.

Divízia Porsche má finančné problémy už niekoľko rokov.


TASR
Warren Buffett.

Reporty prezradili, čomu veria top investori z Wall Street.


Dočasný sýrsky prezident Ahmadm Šara.

Svetová banka začne s Damaskom rokovať o pôžičkách.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 15 503
  2. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 872
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 8 811
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 653
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 129
  6. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 6 974
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 263
  8. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 312
  1. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  2. Tupou Ceruzou: Za čiarou
  3. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky
  4. Marian Nanias: Richard L. Garwin: Génius, ktorý formoval jadrovú éru a bránil mier.
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  6. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  7. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  8. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
SkryťZatvoriť reklamu