BRATISLAVA. Značka Škoda je najobľúbenejšou značkou medzi firemnými vozidlami. Tvorí viac ako 40-percentný podiel na trhu. Za ňou nasledujú modely značiek Volkswagen, Opel, Hyundai, Peugeot a KIA.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu spoločnosti Business Lease Slovakia, spoločnosti na automobiloch Škoda oceňujú okrem iného dobrú obstarávaciu cenu a spoľahlivosť, ale aj dostupnú servisnú sieť a stabilne vysokú zostatkovú hodnotu.
Nezanedbateľnými atribútmi sú aj dôvera v značku a dlhoročná tradícia.
Škodu dobieha Volkswagen
Podiel značky však podľa prieskumu medziročne klesol na úkor značky Volkswagen.

„Octavia, Fabia či Rapid, po novom Scala, sú najžiadanejšími modelmi pre stredný a nižší manažment či obchodných zástupcov, ktoré si spoločnosti obstarávajú na operatívny lízing,“ konštatoval Lucia Čišková, výkonná riaditeľka Business Lease Slovakia.
Pri rozhodovaní medzi top manažérmi sú pri výbere firemného vozidla obľúbené buď značky Volkswagen a Škoda alebo z vyššej rady značky BMW, Audi, Volvo a Mercedes.
„Je vždy na spoločnosti, akú značku, model či výbavu si do svojho fleetu vyberie. Samozrejme, v prípade nižšieho či stredného manažmentu sa často pri výbere vozidla hľadí na firemné smernice,“ poukazuje Čišková.
Ohľad sa berie aj na veľkosť firmy, či jej etablovanie na trhu.
Viac elektromobilov
Spoločnosti podľa prieskumu pri výbere automobilov zohľadňujú aj bezpečnostné a ekologické princípy a snažia sa limitovať výber vozidiel podľa emisií CO2.
Zvyšuje sa preto aj dopyt po elektromobiloch.
„Vďaka väčšiemu dojazdu, výhodnému financovaniu obstarania cez operatívny lízing, nízkym prevádzkovým nákladom a širokej sieti nabíjacích staníc dnes už dokážu elektromobily konkurovať spaľovacím motorom,“ konštatuje Čišková.